Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Na meer dan een week stilgestaan te hebben...
Direct na een koude start loopt onze SKYACTIV-G90 eigenlijk altijd perfect. Nou ja, bijna altijd, want het is al een paar keer voorgekomen dat we de auto meer dan een week niet gebruikten en dan loopt de motor allesbehalve fijn na de eerste koude start. Hij start wel vlot, maar schudt vervolgens duidelijk voelbaar tijdens het stationair draaien en ook bij het wegrijden "bokt" hij. Na een stukje gereden te hebben, is hij weer genezen. Ook na de volgende koude start, die meestal de volgende dag is, loopt hij weer perfect. Herkennen jullie dit?
Antwoord
Kun je wat meer vertellen over leeftijd, kilometerstand en onderhoud?

Groet. Andre2
Antwoord
Bijna 3 jaar oud, zo'n 40.000 km op de teller en altijd netjes op tijd beurt gehad bij Mazda dealer.
Antwoord
AGH schreef:Herkennen jullie dit?

Goeie vraag. De laatste keer dat mijn auto zo lang heeft stilgestaan is bijna twee jaar geleden. Ik sluit niet uit dat hij het er toen even moeilijk mee had inderdaad. Maar da's lastig te zeggen na zo'n lange tijd, aangezien ik toen niet wist dat je dit zou gaan vragen.
Antwoord
Ik kan het me ook niet herinneren of ik dit ooit meegemaakt heb. Daarnaast staat de auto niet zo vaak een week of langer stil..
Antwoord
Onze 2 heeft ook wel eens langer dan twee weken stil gestaan. Hij startte direct en liep ook mooi rond. Ik vermoed dat vocht ergens de veroorzaker is, omdat na enige tijd rijden het probleem niet meer optreedt.  Gezien de leeftijd heb je nog garantie vermoed ik, dus ik zou het probleem bij de dealer neerleggen.  Misschien valt er wat uit te lezen omdat er een storing is opgeslagen. 

Laat even weten hoe het afloopt.  

Succes,

Andre2
Antwoord
Door een operatie heeft die van mij 4 weken stil gestaan , startte meteen en liep perfect rond ,ietwat hoog in toeren  maar dat zakte redelijk snel terug.
reed ook prima , maar heb een automaat  _ ( misschien scheelt dat )
Ga lekker vliegen vangen in je world wide web
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)