Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemen electronica
Ik rij nu bijna twee met heel veel plezier in onze 2 GT-M automaat maar er zijn hardnekkige elektronica problemen die de boel een beetje vergallen.

Sinds het begin heb ik de volgende klachten één of meerdere keren gehad:

-gedeeltelijke uitval navigatiescherm (gedeelte scherm is zwart of geeft iets anders weer)
-bandenspanning signaal klinkt opeens terwijl de spanning op orde is.
-sleutel wordt niet herkend waardoor de auto niet start. Of hij start wel en geeft knipperend sleuteltje in display. (regelmatig)
-al rijdend luid signaal en knipperend passagiers airbag waarschuwing terwijl mijn vrouw meerijdt.
-al rijdend klappen de spiegels in.
-uitval van speakers

De auto is al een paar keer een hele dag bij de dealer geweest en gaat nu weer heen. Mocht dat niet helpen dat gaat de dealer
de importeur benaderen want dit is natuurlijk Mazda onwaardig Angry   Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Krijg misschien ter compensatie een nieuwe CX-30 Smile Big Grin

Herkent iemand deze storingen?
Antwoord
Ken deze problemen absoluut niet.  Enige dat mij heel af en toe overkomt is dat het automatische grootlicht niet werkt zoals het zou moeten.  Het is dan handmatig te bedienen, waarna het blauwe lampje brandt maar ook het gele van het lane warning system oftewel blijf binnen je rijstrook systeem.  Na een herstart is alles weer zoals het hoort. 

Zou je niet gelijk voor de elektrische variant gaan?  Smile  Ben je helemaal up-to-date....

Andre2
Antwoord
Ik herken deze problemen ook helemaal niet, tot op heden nauwelijks tot geen storingen gehad. Alleen de rijstrook assistent gaf storing, maar toen was de ruit gewoon beslagen Wink
Antwoord
Dergelijke problemen heb ik niet, het enige waar ik qua electronica last van heb is dat de bluetooth verbinding tussen de auto en de telefoon steeds hapert.. tijdens het bellen ben ik dan iedere keer via het scherm de verbinding terug aan het zetten naar de auto ipv dat hij gewoon constant blijft.. na 3 a 4 keer is het dan ineens over en blijft hij stabiel.. tot op heden ook nog geen oplossing..
Antwoord
Dat airbag signaal probleem kun je zelf eenvoudig op lossen door je vrouw gewoon thuis te laten
Antwoord
Wink 
"Dat airbag signaal probleem kun je zelf eenvoudig op lossen door je vrouw gewoon thuis te laten"

Dat vind ik nou nog eens humor, daar hou ik van!
Altijd die droge opmerkingen van André terwijl hij diep in de shit zit, daar heb ik bewondering voor.

Nu maar kijken wat moeder de vrouw daarvan vindt..... Smile
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)