Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mx30
Wellicht hebben jullie hem ook gezien op tv of op de site, maar wat vinden jullie van de elektrische bak.
Persoonlijk vindt ik hem oer lelijk, nog steeds verpest Mazda zijn grotere auto's met die lelijke zwarte plastic strips op de wielkasten.
Vindt ik bij de andere modellen ook al zo'n misplaatst iets.
Qua prijs en afstand die je er mee kunt rijden is het al helemaal te triest voor woorden.
En die kerel op tv maar zeggen dat anders de auto te zwaar wordt.
Doe niet zo raar man, mensen willen niet elke amper 180 km al aan de stekker.
Ga je tanken bij een snellader onderweg dan weet je ook wat het kost.
Gemiddeld 0,59 cent per kwh ( thuis ongeveer 22 cent )
Tank je thuis dan doet hij er toch meer dan 5 uur over.
Nee deze auto wordt hem niet !!!!
Antwoord
Ik denk dat de specificatie keuze (bereik, gewicht etc.) van Mazda best wel goed zijn, echter ik ben niet "kapot" van het model en als "bejaarde" nog steeds niet enthousiast over elektr. auto's.
Ik ben wel zeer tevreden en enthousiast met mijn Mazda 2 1,5 ltr DE en RX-8 Renesis HP.
Antwoord
Ik vind de zwarte randen minder storend dan bij de CX-30, waar ik het echt te veel vind. Qua range heb je zeker gelijk en voor mij is het dan ook totaal geen optie. Als ik naar mijn familie rijd, moet ik minimaal 195 km rijden, wat dus zou betekenen dat ik op een rit van 1u45min nu, minimaal 1x moet laden. Qua range heeft op dit moment alleen Tesla de juiste auto voor mijn gebruik, maar deze zijn voor de meeste particulieren niet te betalen.
Antwoord
HoHoHoHo, er zijn toch wel meer auto's met een groter groot bereik.
Ik weet natuurlijk niet wat je onder te betalen verstaat ??

Kijk bijv naar de Hyundai.
IONIQ Electric: is verder verbeterd en biedt een nog grotere actieradius van 311 kilometer
Kona: zero emissie-auto met een ronduit indrukwekkend rijbereik van 449 km
Antwoord
Ja fair enough, zo goed ben ik ook niet thuis in alle elektrische modellen die er steeds meer komen. Wink Op dit moment heb ik überhaupt geen budget voor een andere auto, dus voor mij is het al snel niet te betalen. Wink

Wat betreft de Hyundai, de Kona vind ik echt een verschrikkelijk lelijke auto, de ioniq ziet er dan al wat beter uit.

Ik blijf dus voorlopig nog lekker in mijn 2 rijden Smile
Antwoord
IkBenHet, je bent onnavolgbaar, of eigenlijk gewoon niet te volgen. Zit je eerst te klagen over lelijk plastic, wat ik prima kan volgen, maar vervolgens lijk je de Kona aan te prijzen. Over lelijk plastic gesproken....
Antwoord
Nee nee ik prijs hem niet aan, ik leg alleen wat meerdere autos voor die ook voor consument weg gelegd zijn
Antwoord
Ja lachen zeg, de eerste keer dat ik van dat ding hoorde, was op de radio: 'Bla bla blabla bla MX-30!'
Ik denk: oei, dat is slordig van Mazda, dat degene die dat reclamespotje inspreekt het verschil niet kent tussen een CX-30 en een MX-5.
Een paar dagen later zag ik hem geloof ik op Autoweek voorbij komen.

Wat ik ervan vind? Tja, mijn smaak is het niet, maar op een bepaalde manier vind ik hem er (misschien ondanks of juist dankzij alle plastic) toch enigszins stoer uitzien.
Maar als er geen Mazda-embleem op zat, zou ik niet zien dat het een Mazda is, hooguit aan het stuur en aan de neus. Maar de rest, ook het interieur, had prima van een ander merk kunnen zijn.
Die 200 km bereik vind ik ook wat aan de magere kant. Volgens mij doet, naast Kia en Hyundai, bijvoorbeeld ook de Nissan Leaf het toch ook al een heel stuk beter. En Opel heeft geloof ik ook iets met een hoger bereik.
Antwoord
The Menace schreef:Maar als er geen Mazda-embleem op zat, zou ik niet zien dat het een Mazda is, hooguit aan het stuur en aan de neus.

Dan zijn de achterportieren je blijkbaar ontgaan. Een auto met zulke "suicide doors" kan toch alleen maar een Mazda zijn?

Ik heb trouwens nooit begrepen waar die term "suicide doors" vandaan kwam. Misschien kan iemand het een keer uitleggen, mits het niet te bloederig is...
Antwoord
Nee, die waren me niet ontgaan, maar Mazda is niet het enige merk dat die dingen ooit geproduceerd heeft.

En die term? Tja, misschien heb je enige kans van overleven als je tijdens het rijden met niet ál te hoge snelheid uit de auto springt als je normale deuren hebt. Maar met suïcide doors word je dan waarschijnlijk meegesleurd door je autodeur of zoiets...
Anders weet ik het ook niet.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)