Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rechtse buitenspiegel
Hey Iedereen,

Ik had deze morgen het jammere ongeluk om mijn rechtse spiegel er af te rijden.

mijn garage lapt mij zonder grondig nazicht (spiegel zelf is intakt samen met pinkers) een nieuwe spiegel aan mijn broek.

Kostprijs van dit grapje is 270 euro met een nieuwe kap.

Ik heb het gevoel dat hier van mij geprofiteerd word.

Iemand een idee wat dit bij jullie kost?

Groetjes
ddGee
Antwoord
Bij kost dit niks. Maar ja, ik heb mijn spiegel er ook niet af gereden.
Antwoord
Dennis, was het zout op? Zo flauw.
Antwoord
Ik schrik eigenlijk niet zo van die prijs. het is natuurlijk tegenwoordig wel iets meer dan een houdertje en een stukje spiegelglas
Antwoord
Inderdaad ja, prijs valt niets van te zeggen, tegenwoordig zit er weet ik wat allemaal in spiegels.
Alleen een flauwe grap als tip: volgende keer zeggen rechteR spiegel en niet rechtSe dan wellicht goedkoper.
Nu heeft de garage heel lang moeten zoeken naar een rechtSe
Flauw he
Antwoord
IkBenHet schreef:Alleen een flauwe grap

Ik dacht dat ik daar patent op had  Confused
Antwoord
Laat ik dan maar een serieus antwoord neerschrijven.

Al jaren geleden zag ik toen ik naar mijn toenmalige auto (een Peugeot 206) liep, dat de ene buitenspiegel aan de bedrading bungelde. Al met al kostte dat geintje me toen net iets meer dan € 200. Dus dat zoiets anno 2019 bij een buitenspiegel inclusief richtingaanwijzer € 270 kost, dat wil ik best geloven. Trouwens, bedoel je met rechtse spiegel die van de bijrijderskant? Als ik me niet vergis, zit daar namelijk ook nog een temperatuursensor in.
Antwoord
Niet zo lang geleden reed een onverlaat de linker spiegel van mijn dochters auto. Een Fiat Panda.  Omdat deze voorzien was van electrisch stellen en ook nog een temperatuursensor had en verwarming, gokte ik dat dit een aardige duit zou gaan kosten.  Wat schetste mijn verbazing dat Aftermarket deze spiegels geleverd werden voor 75 euro.  De veroorzaker was blij en vergoedde e.e.a. met plezier. 

Moraal van het verhaal.  Het kan dus ook stukken goedkoper, maar ik had geluk dat het een zwarte kunststof spiegel was die niet gespoten hoefde te worden en ik monteerde hem zelf. Als je de spiegel van een 2 naast die van een Panda legt zie je een behoorlijk verschil in grootte.  Ik vind het bedrag van Mazda incl. kap op kleur, montage e.d. best redelijk.

Andre(2)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)