Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MAZDA 2 DY/DE
Regelmatig kom ik de type aanduiding(en) 'dy/de' tegen op internet.
Wat zijn dit voor aanduidingen en wat betekenen ze?
Op mijn kenteken bewijs en in de gegevens van de RWD en in de gegevens van 'Mijn Mazda' kan ik ze niet vinden.
Hoe weet ik of mijn M2 van feb 2019 een 'de' of een 'dy' is?

M.vr.groet edks

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Antwoord
Misschien vergis ik me, maar volgens mij is DY van 2003 tot 2007 en DE van 2007 tot 2015.
Antwoord
(09-28-2019, 01:52 PM)AGH1965 schreef: Misschien vergis ik me, maar volgens mij is DY van 2003 tot 2007 en DE van 2007 tot 2015.
Zou kunnen, maar ... .? Mijn M2 is van 2019? Wat voor code heeft die dan.
Ik was op de site van de ANWB aan het kijken naar E10 brandstof. Daar werden alleen de codes DY/DE genoemd. Dus alleen Mazda's tot 2015 zijn geschikt voor E10 brandstof? (volgens de ANWB !).
Niets is minder waar want in mijn instructieboekje wordt ook E 10 genoemd.

Dus wat betekenen DY en DE dan wel?

Antwoord
Dus eigenlijk klaag je over de ANWB website?

Maar als je naar één van de vele auto onderdelen websites gaat, dan kom daar waarschijnlijk iets dergelijks tegen:

[Afbeelding: Mazda-2-versies.png]
Antwoord
Nee, ik klaag niet over de ANWB, maar het is mij niet duidelijk wat de betekenis is van die codes. En welke code een M2 van 2019 heeft.
Uiteindelijk staat het niet op het kenteken en ook niet op de Mazda app.
Wat betreft de ANWB, ik weet dat ik E10 benzine kan tanken. Dus de ANWB kan zeggen wat ze willen, de Mazda instructies zijn duidelijk.

Antwoord
Die codes geven het model en de generatie aan. De meeste merken hebben dit soort codes. Zoek maar eens naar een BMW E24 (6 serie uit zeventiger jaren) of een Mercedes W198 (300 SL uit vijftiger jaren). In de autobranche, en met name waar het om onderdelen gaat, is het heel gebruikelijk zulke codes te gebruiken in plaats van de normale typeaanduidingen, omdat typeaanduidingen bij opeenvolgende generaties hetzelfde kunnen blijven terwijl toch andere onderdelen nodig zijn.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)