Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hallo mazda rijders
Hallo mijn naam is Ron en ik heb sinds een paar dagen een Mazda Demio uit 2002
Antwoord
Welkom en gefeliciteerd.
Goede keuze deze oudere Mazda........veelal lange levensduur; soms > 300.000 km...en dan nog zonder problemen.
Minder problemen dan het nieuwste Mazda 2 Type DJ als ik zo al die klachten op zowel dit forum als het Duitse Mazda 2 forum lees.
Veel plezier met je Mazda Demio.
Antwoord
bedank en ik heb inderdaad bewust voor een oudere Mazda gekozen o.a omdat ik van meerdere auto monteurs het advies kreeg om niet naar auto's van na 2005 te kijken ik moet wel bekennen dat ik nog nooit een Japanse auto heb gehad maar het bevalt me prima en ik moet mijn rechter voet in de gaten houden want ga ongemerkt te hard rijden in deze 1500 demio Smile
Antwoord
@ Rudolph, ik wil niet flauw doen, maar de klachten over de huidige Mazda (ik neem aan dat je die bedoeld) zijn hier op een hand te tellen, en zijn eigenlijk allemaal keurig opgelost. Ik heb misschien een roze-mazda bril op, maar ik lees louter positieve berichten hoor over de huidige M2.

Ik heb zelf wel 2 "klachten" over de huidige M2. Ik snap niet dat het aanraakscherm niet te gebruiken is bij een wat hogere snelheid, en ik had graag ACC willen hebben.
Antwoord
@ Andre Janssen
Nee hoor, je doet niet flauw.
Desalniettemin wijzen recente statistieken uit dat het laatste type DJ beduidend slechter scoort dan vorige Mazda 2 types (ook in het verleden)........... zie onderstaand citaat:
.........."Onder de nieuwste Duitse TÜV (soort APK) beoordeling van 2-3 jaar oude auto's is de Mazda 2 = type DJ helaas fors gedaald in de ranglijst .
Afgelopen voorjaar stond deze nog op plaats 7; in het nieuwe overzicht is deze gedaald naar plaats 95.
Het gemiddelde aantal afgelegde km's van dit type 2 gekeurde Mazda bedraagt 28.000 km.
De sterke daling zou met name te wijten zijn aan geconstateerde problemen met schokdempers, airco, veiligheidsgordels.
De oudere Mazda 2 types scoren nog wel behoorlijk goed met als uitschieter de TÜV beoordeling van de 10-11-jaar oude auto's, waar de Mazda 2 op plaats 2 staat; de gemiddelde km. stand daarvan is 92.000 km"..........

Zie deze link:
https://www.vdtuev.de/dok_view?oid=725737

Als fervent Mazda rijder met 2 Mazda's vind ik dit echt wel jammer.
Antwoord
Oudere Mazda's kunnen wel een langere levensduur hebben, maar ze zijn ook ouder.

Mijn garagehouder adviseert mijn vriendin en mij ook altijd om zo lang mogelijk met een auto door te rijden alvorens hem om te ruilen, omdat dat volgens hem financieel voordeliger is dan een nieuwe te kopen. Volgens mij is het voor hem financieel voordeliger om een oude auto te onderhouden, dan een nieuwe.

Maar dat terzijde. Welkom op dit forum, Ron, gefeliciteerd met je Demio en voorzichtig met je rechter voet!
Antwoord
Welkom op het forum Ron! Veel rijplezier gewenst! Smile
Antwoord
dank jullie en ik ben er net achter gekomen dat er geen instructie boekje bij de mazda zit maar dat is gezien de leeftijd geen wonder en veel wijst zich vanzelf
Er zijn echter een paar dingen die ik graag wil weten maar die vragen zal ik in het technische deel van dit forum stellen
Antwoord
Hallo allen, mijn naam hier is Sarge. Ik heb een 19 jarige Demio die maar door blijft gaan en een 2 GT m skyactive Beiden hebben een automatische versnellingsbak.

Ik ben een tevreden Mazdarijder, de Demio heeft mij weinig reparaties gekost. In 8 jaar, een keer een hoofdveer voor vervangen en onlangs gaf mijn thermostaat er de brui aan. Dit in schril contrast met de Opels die ik voor mijn Mazda's had, die bij elke beurt of apk dure bijzonderheden hadden.

dus....Mazda rules!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)