Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Open MZD Connect - Hack je entertainment system ;)
Ik kwam deze site tegen, weet nog niet precies wat er mogelijk is maar 1 ding is zeker.... je moet er wel voorzichtig mee zijn Big Grin

http://openmzdc.wikia.com/wiki/Getting_started

Wie heeft de lef om het te proberen? Big Grin
Antwoord
Ikke niet. Mocht t mis gaan, weet ik niet wat Mazda Nederland gaat zeggen. Denk dat ik garantie op mijn buik kan schrijven. Jij Boyke?
Antwoord
Heb mijn eerste filmpje met de Mazda media player afgespeeld. Aan het MZD systeem wordt niets veranderd, dus er kan niets verkeerd gaan. Het vraagt wel enige deskundigheid, je mobiel wordt een WiFi zender, (Tethering) en je moet met een scan programma het IP adres van de Mazda opzoeken. Dan de app opstarten, het IP adres invullen, wachtwoord root en paswoord jci invullen. Het video bestand moet in directory Movies op de USB stick staan. Dat was het. De speler is nog Alpha bleef bij het tweede filmpje hangen. Het is wel bijzonder een filmpje op het display te zien!
Antwoord
Ooh en dat heb je gedaan met alleen een app op je phone? Of toch ook wel wat aanpassen op dat Mazda OS (volgens mij gewoon een linux versie). Als je maar backup maakt is er niet veel aan de hand demk ik. Tenzij ie vast loopt tijdens het proces ofzo...
Antwoord
Te moeilijk voor mij. Ik heb 2 linkerhanden als het op computers en dergelijke aan komt.
Antwoord
Hehehe ja laat dat maar aan de computer nerds over dan lol
Antwoord
Hmmm zie dat je ook de speed restriction uit kan zetten... Zou de 2 daarom niet harder gaan dan 185kmu??

Die app om videos mee af te spelen heb ik nog niet kunnen vinden.....
Antwoord
Past allemaal in de 2 Sandra, ik heb er laatst nog een hele salontafel in weg kunnen krijgen en de klep kon nog dicht ookWink
Antwoord
ja inderdaad! En dat de deur niet automatisch op slot gaat en dat de ruitenwisser niet uit of op interval gaat als je stil staat Wink Paar kleine dingetjes die me ineens opvielen lol
Antwoord
Voor wie er waarde aan hecht;

Het upgraden van het OS is een fluitje van een cent, even goed inlezen in de sticky die op dat forum staat.
Uitsluitend gebruik maken van usb-install en het hele SSH verhaal links laten liggen.

Ik heb hem nu op EU.56.00.230A staan (laatste nieuwe) en da's een hele vooruitgang.
Binnen twee tot drie weken komt er weer een update aan.

Wat niet iedereen weet is dat Mazda de dealers OPDRACHT heeft gegeven GEEN update's te installeren bij bestaande klanten, tenzij
het systeem klachten geeft. Dit vanwege het feit dat de dealer Mazda de kosten in rekening brengt, en niet de klant. (Service Bulletin)

Mazda geeft de dealer pas opdracht tot updaten in het geval van storing, of indien dit door aanpassing van de navigatiedata noodzakelijk wordt.
Uiteraard staat het elke welwillende dealer vrij om hier van af te wijken zonder dat Mazda het weet.

Nu heb ik toevallig een heel welwillende dealer, die ook nog eens goed op de hoogte is van IT. Die is met mij weer heel erg blij, omdat ik de update's
veel eerder heb dan hij ze van Mazda krijgt.....

Van verder veel gesjoemel zoals video kunnen kijken of Nav-cards hacken hou ook ik niet zo. Wel vind ik tweaks zoals het weghalen van die stomme
waarschuwing bij het opstarten waardevol; het systeem is veel sneller beschikbaar. Ook de waarschuwing "check your surroundings" bij de achteruitrijcamera
heb ik ervan af, die heb ik zo vaak gezien dat ik het echt niet meer vergeet.....
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)