Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mazda 2 fors gedaald bij Duitse TÜV beoordelingen........
Onder de nieuwste Duitse TÜV (soort APK) beoordeling van 2-3 jaar oude auto's is de Mazda 2 = type DJ helaas fors gedaald in de ranglijst .
Afgelopen voorjaar stond deze nog op plaats 7; in het nieuwe overzicht is deze gedaald naar plaats 95.
Het gemiddelde aantal afgelegde km's van dit type 2 gekeurde Mazda bedraagt 28.000 km.
De sterke daling zou met name te wijten zijn aan geconstateerde problemen met schokdempers, airco, veiligheidsgordels.
De oudere Mazda 2 types scoren nog wel behoorlijk goed met als uitschieter de TÜV beoordeling van de 10-11-jaar oude auto's, waar de Mazda 2 op plaats 2 staat; de gemiddelde km. stand daarvan is 92.000 km.

https://www.vdtuev.de/dok_view?oid=725737
Antwoord
Dat is niet zo'n goed nieuws voor Mazda als merk. Maar mijn eigen auto rijdt nog net zo lekker als voorheen - en technische gebreken heb ik met mijn huidige stand van 115.000 km ook nog niet Smile
Antwoord
Euh, nou dat is mij onbekend, dat dit model in de begin jaren navigatie problemen had was mij bekend. (helaas zelf ondervonden),
verder een hele fijne auto.
Antwoord
In de begin jaren navigatie problemen.
Wat dacht van van 2019.
Nog steeds niet echt actueel en die domme dame spreekt nog steeds a2de uit in plaats van a2.
Dat valt bij mij ook onder problemen.

En of dit bericht op de site van Mazda zelf wel zo'n goed idee is ????

Bij het ontwerpen van nieuwe Mazda's maken we veel gebruik van kleimodellen. De levensgrote modellen worden gevormd uit één blok klei. Hierdoor gebruiken we meer klei dan welke autofabrikant dan ook.   Smile Smile Smile Smile

Ja en klei wordt gewoon uit de grond gehaald, daar gaat de aarde.
Zouden ze bij Mazda ook zoiets hebben ?? convenant tussen baksteenfabrikanten en natuurbeheerders ??

Antwoord
Hoho, IkBenHet, ze bedoelen natuurlijk meer klei per ontwerp. Zo lang die klei zacht blijft, kunnen ze er daarna gewoon weer iets anders van knutselen.
Antwoord
IkBenHet schreef:Hierdoor gebruiken we meer klei dan welke autofabrikant dan ook.  Smile Smile Smile Smile 

Kleien is ook mijn favoriete bezigheid, maar dan wel met door mijzelf geproduceerde en dus volledig biologische klei...  Tongue
Antwoord
... en dan lekker met de handjes erin Sick
Antwoord
Nou ik heb nog nooit problemen gehad met mn 2, ja ok bij de laatste beurt zeiden ze dat er bij de achterwiel een of andere spanner vervangen moest worden (onder garantie) als ik nieuwe banden erop ga gooien...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)