Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw hier
Hallo, Hier maar even kort voorstellen. Mijn naam is David en sinds een week eigenaar van een Mazda 2 Skylease GT. Tot nu toe erg blij mee.

Antwoord
Hallo David,

Welkom op dit forum en gefeliciteerd met je nieuwe 2! Daar zul je vast geen spijt van krijgen. Mooie kleur ook...!
Heb je al eerder Mazda gereden?

Gr, Dennis
Antwoord
Welkom hier en veel Mazda 2 rijplezier!
Antwoord
Hiervoor reed ik Opel Insignia, ook een erg fijne auto, maar helaas werd mij de wegenbelasting te gortig icm met het rijden van te weinig km's. Mazda was niet mijn eerste keus, maar toen ik deze voorbij zag komen was ik om. De auto rijdt fijn en heeft alle luxe aanboort, zelfs meer dan mijn Insignia. Materiaalgebruik in het interieur is ook van goede kwaliteit. Enige minpunt dat ik kan bedenken is dat hij geen 6 versnellingen heeft, was ik aan gewend. De 115PK versie heeft dat wel maar deze wordt nauwelijks te koop aangeboden in Nederland.

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Dan ben je een stuk kleiner gaan rijden. Wel begrijpelijk, met dat belastingklimaat van ons (in België is zo'n Insignia beter te doen).

En over klimaat gesproken; vanwaar je naam? In hartje zomer nog wel?

Mooi interieur trouwens. Klein beetje jaloers op.
Ik begrijp wel dat je hem tweedehands hebt gekocht. Staan er al veel kilometers op?
Antwoord
Andere grote hobby is snowboarden, dat verklaard de liefde voor sneeuw  Big Grin 

60K op de teller van de Mazda, maar als je zoveel eisen hebt al ik had dan blijven er niet zoveel occasions over om uit te kiezen dus dan maar met wat meer km. Wit leer moet je wel van houden maar ik vind het wel chic staan, is ook niet helemaal wit overigens.
Antwoord
Snowfever schreef:Enige minpunt dat ik kan bedenken is dat hij geen 6 versnellingen heeft, was ik aan gewend. De 115PK versie heeft dat wel maar deze wordt nauwelijks te koop aangeboden in Nederland.
...
Wit leer moet je wel van houden

Toevallig ben ik een tijdje terug wezen kijken naar en proefrijden in een tweedehandse met 115 pk en wit leer. Voor mij was dat witte leer toch wel een afknapper. Die zesbak is geinig als je van veel schakelen houdt, maar zorgt niet voor lagere toerentallen zoals bij veel andere auto's wel het geval is. Zo is de zesde versnelling van de zesbak aanzienlijk "korter" dan de vijfde versnelling van de vijfbak. Iets soortgelijks zie je ook met de andere versnellingen. Waar je met de vijfbak 100 in de tweede versnelling kan halen, moet je met de zesbak toch echt een keer extra overschakelen om die snelheid te kunnen bereiken. Per saldo is die zesbak dus een stuk minder relaxt dan de vijfbak, iets wat je misschien niet zou verwachten.
Antwoord
Met 60.000 op de teller, kun je nog makkelijk twee ton vooruit Smile

Dat witte leer heb ik nog nooit in het echt gezien, maar op de foto's vind ik het erg mooi.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)