Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velgen 15 inch of 16 inch
Beste M2 rijders,

Afgelopen donderdag 4 juli de M2 versie 2019 opgehaald, Machine Grey.
ik heb jullie opmerkingen gelezen over de dodehoek detectie, voor en tegens en kan melden
dat dit hulpsysteem echt geweldig is. Ik heb 150 kilometer gereden op de snelweg en het maakt
het rijden veiliger. Het systeem laat in de spiegels en op het scherm op tijd zien als er een auto aankomt.
Zelf kijken blijft natuurlijk belangrijk en niet afhankelijk worden van het hulpsysteem.
Tot nu toe een perfect rijdende Mazda 2 en, misschien omdat het nieuw is, lijkt het erop of de motor
beter is afgesteld. Pakt beter op in de lagere toeren. Ook de navigatie is aangepast. Scherm oogt beter en
de kleuren zijn helderder.
Verder een super complete auto met alles erop en eraan wat de duurdere Mazda's ook hebben.

Was nog 1 dingetje, 3 juli, dag voordat ik mijn oude auto moest inruilen, reed er een e-bike in mijn woonwijk
tegen mijn auto aan. Blijkt een man van 83 te zijn die niet kon remmen. Ik zag hem aankomen en stond stil 
in de hoop dat hij kon ontwijken, helaas. Flinke schade aan mijn linkerkant van de auto. Gelukkig kon de
e-biker na behandeling in de ambulance met wat schaafwonden naar huis toe. 
De Mazda dealer was niet blij. Gelukkig heeft mijn verzekering alles snel opgelost en wordt mijn ex-Mazda
gerepareerd bij een schadeherstel bedrijf.
Antwoord
Frenkie schreef:Afgelopen donderdag 4 juli de M2 ... opgehaald

En dat vertel je nu pas?!

Maar van harte gefeliciteerd! Smile

Wel een beetje lullig van je ongeluk op de dag voor de inruil. Maar ja, da's verzekeringswerk en bovendien niet jouw schuld.
Ouderen op een e-bike... het zou verboden moeten worden.
Antwoord
Tja, daar zal je dealer inderdaad niet blij mee zijn. Maar het kan ook nog vervelender, voor jezelf dan. Mijn baas kocht jaren geleden een splinternieuwe Renault 9 (ja ik praat over zeker 30 jaar geleden). Hij sprak er al weken over en hield de dagen voor aflevering bij op zijn kalender. Hij mocht de auto op vrijdag ophalen. Maar wat schetst onze verbazing, kwam hij maandag met zijn oude rammelbak op het werk en zijn gezicht stond op onweer. Wat blijkt. Hij had de auto opgehaald, en reed bij de dealer weg, de rotonde op (ongeveer 200 meter) en vergat van de zenuwen voorrang te verlenen. Binnen 10 minuten en nog geen 300 meter op de teller zijn trotse R9 een meter korter.

@fvligten, je zegt dat de waarschuwing in de spiegel en in het scherm verschijnt, welk scherm bedoel je precies ? Bij mij laat hij het alleen in de spiegel zien. (of het is me nog nooit opgevallen dat er ook iets in het scherm verschijnt. Vandaar mijn vraag welk scherm.)
Antwoord
Andre,

Links of rechts, afhankelijk van de dodehoek, verschijnt op het schermpje 3 witte schijfjes. Ziet er ongeveer zo uit ((( voor links en ))) voor rechts maar dan wit van kleur. Deze verschijnen gelijk met de gele auto' waarschuwing in de spiegels. Ik zal in mijn handleiding kijken of er een voorbeeld staat.

Super handig.
Met scherm bedoel ik Headup display.
Antwoord
Ik heb nog een 2016 model dus met het oude (niet kleuren) HUD scherm. Daar zie je dit dus niet in verschijnen. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat me dat na drie jaar nog niet is opgevallen. Ik ga vanmiddag nog mijn M2 inruilen voor een nieuwe, Ik wil ook een kleuren HUD !!!!!!!
Antwoord
André schreef:Ik ga vanmiddag nog mijn M2 inruilen voor een nieuwe...

En? Gelukt?

Zo niet, dan zou ik wachten op de nieuwe 2, over een jaar of twee. Die zal z'n HUD wel in de voorruit geprojecteerd hebben, vermoed ik zo, in plaats van op zo'n stukje plexiglas.
Antwoord
The Menace schreef:in plaats van op zo'n stukje plexiglas.

Zeg, probeer je André nu op de kast te krijgen?
Antwoord
Andre ,

Let op dat de nieuwe 2019 Mazda 2 voor de wegenbelasting van 950 kilo opeens 991 kilo weegt.
Dit hebben we te danken aan nieuwe weging regels van mei 2018. 

Maar heb je het al ingeruild Smile

The Menace,  de HUD van de 2019 M2 is geen stukje plexiglas maar mooi geslepen dik glas waar alles in kleur is te
zien. Ook de navigatie kan je volgen op de HUD.
Antwoord
Frankie schreef:Ook de navigatie kan je volgen op de HUD.

Dat was al zo. Maar het zal nu vast minder lelijk zijn, dat geloof ik wel Smile
Antwoord
Nee, ik ruil niets in. Mijn M2 bevalt nog prima en met die 7.500 km per jaar die ik rij zou de afschrijving per kilometer erg hoog zijn. Ik wacht inderdaad tot er een nieuwe 2 uitkomt.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)