Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Navigatie - actueel verkeersbeeld?
Hi Forummers,

Weten jullie misschien of de navigatie bij drukte op de weg dit herkent en een andere route aangeeft? Ik moet morgen toch echt van Den Haag naar Utrecht en maak mij grote zorgen i.v.m. de OV-staking. Het zou fijn zijn om dan toch de snelste route te kunnen hebben. Ik heb begrepen dat je met google-maps dit wel hebt en dat je dat ook kan tonen op het navigatiescherm, geen idee hoe dat werkt. Misschien is het ook niet nodig als de navigatie goed werkt.
Antwoord
Als je de Mazda navigatie in de auto gebruikt dan kun je vóóraf in het menu aangeven welke route je wil gebruiken en ook aangeven vanaf hoeveel minuten vertraging je een snellere omleiding wil gebruiken. Via het inschakelen van je Persoonlijke Hotspot op de (iphone) wordt je optimaal begeleidt. Het data gebruik is verwaarloosbaar.

Ook kun je Waze gebruiken op je telefoon en die geeft prima de snelste route.
Maar wacht niet tot het moment dat je gaat rijden om te weten hoe het werkt en welke instellingen er nodig zijn. Succes!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
Hi bedankt voor de info. Kan ik ook een hotspot op android telefoon maken?

Ik heb helaas niet zoveel tijd meer en kwam er vandaag pas achter dat ik toch echt in Utrecht moest zijn morgen Undecided
Antwoord
Een hotspot betekend dat je je smartphone als WiFi zender gaat gebruiken waardoor de auto de data verbinding maakt met je telefoon via WiFi. Hierbij krijg in ieder geval actuele informatie.
Hoe dat bij Android gaat weet ik niet maar zoek hotspot voor Android dan vind je het absoluut. Heb zojuist even gezocht.

Antwoord
@Yobotje, houd er wel rekening mee dat je dan een online abonnement moet hebben van Mazda voor online verkeersinformatie, anders ben je afhankelijk van de RDS file informatie.
Antwoord
@Mysterion, klopt helemaal. Heb ik over het hoofd gezien. Goed dat je het het even aanvult.

Antwoord
@Mysterion, aha dat wist ik niet. Hoe kan ik dat abonnement krijgen? Online? Met mijn Samsung telefoon kan ik wel een mobiele hotspot maken heb ik in de instellingen gezien.

Vandaag viel het gelukkig erg mee met de files. Ik was bijna nog te vroeg.
Antwoord
@Amy, kijk eens hier http://infotainment.mazdahandsfree.com/n...uage=nl-EU
Daar vind je meer info van de standaard Navigatie in Mazda (dus niet van Waze of TomTom!)

Appled  Tapatalk
Antwoord
Je kunt inderdaad met een hotspot en het abonnement van Mazda verkeersinformatie op je MZD navigatie krijgen.
Volgens mij kun je twee maanden gratis proefabo nemen; dat was tenminste wel toen ik de auto net nieuw had.

Echter vond ik de nauwkeurigheid van de file informatie erg tegen vallen.
Wat mij betreft komt het niet in de buurt van bijvoorbeeld TomTom live, Google Maps of Waze.

En aangezien Mazda toch volgens mij ook nog eens iets van 55 Euro per jaar daarvoor rekent, zou ik eerder de Carplay/Android Auto module overwegen en lekker met Google Maps of Waze gaan navigeren!
Met een grote glimlach rondrijdend in een Jetblack Mazda 2 D-105 Skylease+
Antwoord
@Yobotje en @BNW, dank je wel. Ik ga op verder onderzoek uit!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)