Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlichting automatisch
Beste forum lezers,

Een paar dagen geleden kwam er een spontaan idee bij me op waar Mazda eens verder mee zou moeten gaan.

Het was overdag en begon te regenen, maar niet erg hard.
Toch was het hard genoeg om de ruitenwissers automatisch aan te laten gaan.
Wat schetst mijn verbazing, het licht staat ook op automatisch maar omdat het niet donker genoeg was sprong het niet aan.
Hoe veilig zou het zijn als de verlichting automatisch aan gaat als ook de ruitenwissers aan gaan.
Het zou bijvoorbeeld bij een bepaalde automatische snelheid van de wissers kunnen.
Dan springt de verlichting niet bij een paar druppeltjes al aan.

We rijden toch een nette auto, alles er op en er aan, maar over zo'n dingetjes wordt dan jammer genoeg niet nagedacht door de ontwerpers.
Het zou een goede verbetering zijn die de veiligheid ten goede komt.
Het zijn zo'n kleine ingevingen die me op een of andere manier plotseling invallen.
Wellicht maar eens solliciteren bij Mazda  Big Grin Big Grin
Antwoord
Van dat druilerige weer en dan tegenliggers zonder verlichting op een 80Km weg met veel bomen erlangs, nooit grappig.

Op zich heb je in de autostand wel de LED's aan, als die er tenminste opzitten.

Leer dan eerst maar eens Japans zou ik zeggen  Big Grin
Antwoord
Klopt met die leds, maar volledige verlichting is natuurlijk veiliger.
Ook achter dan verlichting.
Was maar gewoon een ingeving.
Antwoord
Ja, gewoon je verlichting altijd op 'aan' laten staan dus.
Antwoord
IkBenHet schreef:Ja, gewoon je verlichting altijd op 'aan' laten staan dus.

Eigenlijk ben ik daar niet gelukkig mee. Vroeger reden alleen motorrijders overdag met licht aan en daardoor vielen ze op, maar nu wordt dat tenietgedaan door al die auto's die ook zo nodig willen opvallen. Jongens, als iedereen wil opvallen, dan valt juist niemand meer op, ook de motorrijders niet.
Antwoord
Ik rij ook motor en ik vind het juist prettig als auto's goed opvallen. Liever dan dat ik ze niet zie, of net iets te laat.
Antwoord
Daar gaan we weer, het gaat er niet om dat men zelf voor een oplossing moet zorgen door bijv ALTIJD licht aan te zetten.
Nee het gaat om een idee dat Mazda zoiets gewoon kan ontwikkelen en inbouwen.
Zeker tegenwoordig lukt zo goed als alles.
Antwoord
IkBenHet, je hebt een punt. Als het weer dusdanig is dat de ruitenwissers nodig zijn, dan kan de verlichting ook wel aan. Andersom zou lulliger zijn...
Antwoord
AGH schreef:Andersom zou lulliger zijn…

… maar wel grappiger Smile
Antwoord
Bij oa. Mercedes en Jaguar werkt het op die manier. Na een aantal slagen van de ruitenwissers gaat de verlichting automatisch aan. Mits automatisch is ingeschakeld.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)