Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Auto poetsen
Hallo mazda 2 liefhebbers,

Ik was me laatst aan het afvragen hoe mijn mede mazda2 bezitters de auto doen poetsen.

Ik poets mijn m2 altijd op de hand met de 2 emmer methode. En ook altijd eerst de velgen schoonmaken en daarna de auto! Na het wassen droog ik de auto ook met droogdoeken.

Van shampoo gebruik ik het merk chemical guys en altijd shampoo met wax erin.

En zo af en toe breng ik ook een detail spray aan voor de lak een extra bescherming te geven.

Dus hoe poetsen jullie je mazda2?

[Afbeelding: e2e92bb49aa811204b13ed9eacba9441.jpg][Afbeelding: ed4c5d6f037f895ccd2b3d13e6dce342.jpg]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
Ik doe altijd om de maand ongeveer de 3 fase methode. Werkt echt perfect.

Fase-1 Ik rij naar de wasstraat hier in de buurt

Fase-2 Ik betaal met mijn prepay card de meest uitgebreide wasbeurt en rij de wasstraat in en er weer uit

Fase-2 Ik rij naar huis, pak een radlertje en ga Netflix kijken.

Als extra doe ik dan ook de 2 jaarlijkse laat-je-vrouw het doen methode. Kort gezegd, zij maakt de auto 2 keer per jaar van binnen grondig schoon, en als ze dat netjes doet, krijgt ze ook een radlertje van me.

En voordat iedereen begint van, Ojee, dan krijg je krasjes. Nou nee hoor, mijn M2 is inmiddels al zo'n 30 keer door de wasstraat gegaan en er is nog geen krasje te ontdekken.
Antwoord
Ik heb een half jaartje terug een heel pakket gekocht van Meguiars met NXT Generation Car Wash, NXT Tech Wax 2.0 en wat poetslappen enz... erbij. Met vriendelijke tips van die Meguiars luitjes.

Sindsdien ben ik een keer of 4 naar de autowasstraat geweest Blush ... Wel een hele goede trouwens Smile met voor- en hoofdwas en achteraf de mogelijkheid om gratis stof, USB-sticks en je kleingeld tussen de stoelen weg te zuigen. 

Mogelijk dat ik het waspakket deze week wel uit 't plastic haal. De auto moet netjes zijn voor komende vrijdag.

Volgens mij doe je het aardig hoor... hij glimt als de beste!
Antwoord
Dus je koopt een vrij duur pakket van Mequiars en de nodige lappen, en vervolgens ga je de auto door de wasstraat rijden (wat ik overigens van harte aanbeveel, mits, zoals je zelf ook al aangeeft, het een goede straat is). Ergens klopt er dus iets niet in dit verhaal. Big Grin Big Grin Big Grin
Antwoord
Ik gebruik exact dezelfde 3-fase methode als André. Op het radlertje na dan, ik heb liever een bockje.
Antwoord
Citaat:Dus je koopt een vrij duur pakket van Mequiars en de nodige lappen, en vervolgens ga je de auto door de wasstraat rijden (wat ik overigens van harte aanbeveel, mits, zoals je zelf ook al aangeeft, het een goede straat is). Ergens klopt er dus iets niet in dit verhaal. [Afbeelding: biggrin.png] [Afbeelding: biggrin.png] [Afbeelding: biggrin.png]

Mijn garage staat vol met dit soort goede voornemens Andre... 

Maar het gaat er vast een keertje van komen. Autowasspul ruikt altijd zo lekker vind ik.
Antwoord
@Dennis,

En, ook de "elk half jaar je vrouw het laten doen" methode ? Kan ik je echt van harte aanbevelen. En ja, ik ben een zoet liefhebber, en geef de voorkeur aan een radlertje, liefst van Wieckse, maar eentje van Amstel vind ik ook prima, het echte uilenzeik onder de radler is Bavaria, man man man wat een naar smerig chemisch pis smaakje is dat zeg.
Antwoord
Cor_P schreef:Autowasspul ruikt altijd zo lekker vind ik.

Als jij dat vindt, dan kun je het natuurlijk ook gebruiken als je zelf onder de douche gaat.
Antwoord
Jongens jongens, vergeet niet te kleien.
Heb ik ooit al eens verteld, onvoorstelbaar wat een vuil er dan nog af komt.
Antwoord
HijIsHet schreef:Jongens jongens, vergeet niet te kleien.

Vanmorgen nog gedaan, op de wc.

André schreef:En, ook de "elk half jaar je vrouw het laten doen" methode ?

Nee, die lust geen bockjes Confused

André schreef:… ik ben een zoet liefhebber, en geef de voorkeur aan een radlertje…

Radlertjes zijn toch juist meer een beetje zurig vaak?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)