Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Claxon
Hallo,

ik rijdt nu zo'n 2 maanden tot volle tevredenheid in m'n nieuwe 2. Hiervoor had ik een 6 2.0 wagon, maar merk in rijgedrag eigenlijk geen verschil. Wel veel meer leuke gadgets. En, niet onbelangrijk, ik kan hem in de voortuin parkeren. Met de 6 ging dat niet, die moest op de krappe straat blijven.

Wat mij wel opviel, toen een keer wilde toeteren, is het zielige geluid van de claxon.
Bij navraag bij mijn dealer bleek dat alle 2-s dat hebben. Want er zit maar een claxon
(enkel-tonig) in.

Heeft iemand al eens andere claxons geplaatst? En hoe kom ik erbij?
In het service manual van oudere modellen lees ik dat de hele voorkant (de grill) gedemonteerd moet worden. Dat is voor mij een beetje te veel van het goede.

Tips??

Alvast bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Antwoord
Goeie tip; niet teveel toeteren Tongue

Volgens mij hebben veel auto's 'last' van een kneuterig claxonnetje. Doug DeMuro laat op zijn YouTube kanaal, waarop hij vaak bijzondere auto's test, ook regelmatig de claxon horen en die past vaak helemaal niet bij het verder stoere karakter van een auto.

Ik rij nu vier jaar rond in die van mij en ik denk dat ik al twee keer getoeterd heb. Ik zou het de moeite van de verbouwing niet waard vinden.
Antwoord
(04-28-2019, 12:32 PM)The Menace schreef: Goeie tip; niet teveel toeteren

Volgens mij hebben veel auto's 'last' van een kneuterig claxonnetje. Doug DeMuro laat op zijn YouTube kanaal, waarop hij vaak bijzondere auto's test, ook regelmatig de claxon horen en die past vaak helemaal niet bij het verder stoere karakter van een auto.

Ik rij nu vier jaar rond in die van mij en ik denk dat ik al twee keer getoeterd heb. Ik zou het de moeite van de verbouwing niet waard vinden.
Ik heb ook nog maar 1 keer getoeterd, maar ik bedacht dat als ik op de auto snelweg rij met 220 km/u en ik MOET claxoneren, dan hoort niemand me.
Op de autoeeg ga ik er van uit dat iedereen gek is behalve ikzelf . Dus ik kan altijd in een situatie komen waarin ik MOET toeteren.
Vandaar mijn vraag.

(04-28-2019, 01:23 PM)edks schreef:
(04-28-2019, 12:32 PM)The Menace schreef: Goeie tip; niet teveel toeteren

Ik heb ook nog maar 1 keer getoeterd, maar ik bedacht dat als ik op de auto snelweg rij met 220 km/u en ik MOET claxoneren, dan hoort niemand me.
Op de autoeeg ga ik er van uit dat iedereen gek is behalve ikzelf . Dus ik kan altijd in een situatie komen waarin ik MOET toeteren.
Vandaar mijn vraag.

Ik bedoel natuurlijk 120 km/u. 220 zou ik niet durven en niet kunnen.

Ik bedoel natuurlijk 120 km/u, 220 zou ik niet durven en niet kunnen!

Antwoord
220 Km/h lijkt me anders een goede reden om regelmatig heel hard te toeteren  Big Grin
Antwoord
Ja, zou leuk zijn.

Antwoord
De toeter van de M2 is inderdaad niet echt dat je zegt van nou nou wat een herrie nee. Ik heb ook al een paar keer gehad dat ik hard wilde toeteren en er alleen een paar van die Roadrunner geluiden uit kwamen voor mijn gevoel (meep meep). Als je nou zelf zorgt voor een andere claxon dan wil je dealer die wel voor je inbouwen neem ik aan. Gewoon vragen of dat voor een klein prijsje kan of gecombineerd kan met een beurt oid en hij toch al op de brug staat.

De servicemanual voor de huidige M2 is echt onvindbaar op internet zeg. En wat vind je een hoop irritante geautomatiseerde algoritme-zooi als je tegenwoordig ergens naar zoekt, hmpf.

Of je zou al moeten kijken of je de originele af kunt koppelen en een nieuwe, bvb tweetonige, op een andere plaats in kunt bouwen. Bij voorkeur niet in de cabine en niet in de buurt van sensoren etc... Persoonlijk zou ik het laten doen.
Antwoord
Ik heb gisteren een rit van 120 km gemaakt over de grote weg. Netjes aan max snelheden gehouden. En zoveel mogelijk op de Cruise Control.
Mijn rode 2 heeft hierbij beter dan 1 : 21 gereden. (4,7 l/100 km).
Heb dat in al mijn 50 jaar rij ervaring nog nooit meegemaakt.
Gaat hij bij langere ritten nog zuiniger rijden?
Wat een auto

Antwoord
Dit heeft weinig met je toeter te maken (want dat is het topic waar je dit in plaatst), maar of 'ie nóg zuiniger dan 1 : 21 gaat rijden, weet ik niet. Misschien nog een heel klein beetje als je ermee op vakantie gaat, maar het lijkt me dat de meeste rek er zo wel uit is.

Iemand andere ideeën?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)