Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kosten
Omdat er dan toch al langere tijd niets geplaatst wordt, 
Nog even dan alweer de 2e beurt.
Ben benieuwd wat voor prijskaartje  daar weer aanhangt.
Weet eigenlijk niet of Mazda ook VASTE prijzen heeft voor beurtjes.
Was bij onze Kia wel en ik kan je zeggen dat dat iets heel fijns is.
Is bij de dealer ook nooit van afgeweken.
Jaja Andre, voor je weer een opmerking maakt,  Big Grin Big Grin Big Grin ik weet het, als er iets aan is kost het meer, maar dat was nooit het geval.
Antwoord
Mazda hanteert vaste kosten.  Op de rekening wordt dat vaak gespitst weergegeven, zoals o.a. gebruik computerkast. Verstandig is vooraf duidelijk te krijgen wat je moet betalen, omdat ze, wanneer je geen 60.000 hebt gereden, in het derde jaar toch die beurt (moet laten) doen. Ook bij het tweede jaar of 40.000 is dat het geval.  

Ik was onaangenaam verrast bij de 3e beurt, omdat de remblokken ook moesten. 

Andre
Antwoord
Okee bedankt Bergand
Antwoord
Nou leg het mij dan eens uit.
Mazda heeft vaste prijzen.
Zijn toe aan een 2e beurt en heb op de volgende site aangegeven 25.000 km.
Bij elke dealer komt een andere prijs tevoorschijn.
Ik heb zowel hier de plaats Baarlo als ook Tilburg gekozen.
Wat klopt er hier niet.
Het klopt ook niet bij bijv 40.000 km invullen

Orginele site mazda boekje onderhoud prijzen per 1 januari 2019. https://www.maceda.nl/content/uploads/20...eratie.pdf

Mazda2
bedragen in euro
SKYACTIV-G 1.5
benzine 1.5

20.000 km of 12 maanden (tussenbeurt) 263
40.000 km of 24 maanden (grote beurt) 378

Nu ga je naar deze site en vul je je gegevens in. https://onderhoud.mazda.nl/
Daar komt uit Baarlo bij invullen 25000 km een bedrag van 352,29 plus 55,66 is totaal 407,95
Klik ik Helmond aan dan kom ik op : 374,28 plus 55,74 is totaal 430,02.
Wie kan me dat verklaren

En dat kun je bij jouw woonplaats ook, niks vaste prijzen dus.
En in boekje staat inclusief BTW.
Alleen al de standaard beurt prijs klopt gewoon niet, dus Mazda heeft blijkbaar helemaal geen vaste prijzen.
Er staat ook ADVIES prijzen
Shoppen lijkt het advies dan kom je in jouw omgeving gegarandeerd goedkoper uit.
Dan maar niet naar de dealer waar je je auto gekocht hebt toch.
Antwoord
Vlijmen (kleine) dealer en Smolders in Tilburg..

Dan is het in Vlijmen ook een stukje goedkoper..

Had dit ook al gezien..

Breda is bijna gelijk met Tilburg..
Antwoord
Het advies is en blijft dus: GA SHOPPEN
Gelukkig is mijn dealer in Baarlo als goedkoopste.
Was dat niet zo geweest dan was ik daar weg gegaan.
Geen probleem om over te stappen.
Uiteraard rekening hoedend met afstand, heeft geen nut 40 km te rijden om 5 euro goedkoper uit te zijn.
Antwoord
Ik vertrouw toch maar gewoon op mijn eigen dealer. Met de laatste beurt heb ik ook wel wat rond gekeken naar prijzen. Er zijn dealers die wat goedkoper waren en andere weer duurder. Mijn dealer zit dus een beetje in de middenmoot en angstig dichtbij de adviesprijs. Ik vind die prijs prima, hoef niet ver te rijden en kan onder het genot van een heerlijk ontbijt bij de dealer rustig blijven wachten. Okee, kost me wel een vrije ochtend, dat dan weer wel.
Antwoord
Ontbijt bij je dealer ???
Bij onze wel koffie, en er staat een wijnkoeling maar dat is zo lull.. om bezopen te vertrekken toch.
Mijn dealer is nogal makkelijk te bereiken, met een leenfiets via een veerpont terug, 15 minuutjes en ik ben thuis, ga dus echt niet zitten wachten.
Maar voor mensen die wel op de centjes letten is shoppen toch iets goeds
Antwoord
Jazeker, ontbijt bij de dealer. Natuurlijk geen uitgebreide ontbijttafel met een gekookt eitje, champagne en vers gesneden rosbief, maar wel altijd verse broodjes, croisantjes en krentenbollen. Bakkie koffie erbij, en dat allemaal gratis. (nou ja, gratis, zal ongetwijfeld ergens in het kostenplaatje van de beurt verwerkt zitten.)

Ach, twee uurtjes wachten vind ik niet zo erg, het is er altijd een komen en gaan van mensen, en wat is er nou leuker dan mensen kijken. Ik neem mijn Ipad mee, goed boek lezen, of de ochtendkrant die ook altijd klaar ligt voor de wachtende klanten. Ik ga niet zeggen, dat ik het als een "uitje" beschouw, maar vervelend vind ik het niet.
Antwoord
Leg je wel je I-Pad weg, je zegt mensen kijken, zal niet gaan met dat ding.
Ik weet het, ik ben ouderwets, maar wat hebben de mensen toch tijd, alleen maar op zo'n ding zitten turen.
Pffff wat een wereldje leven we toch, maar nu ga ik van het topic af.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)