Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
roest/tectyleren
Wie heeft er (al) last van roest op zijn Mazda 2 en wie heeft er al dan niet op andere auto's ervaring opgedaan met tectyleren van de onderzijde.

Ik ben me aan het oriënteren om dit te laten doen.

Wil graag mijn blauwe parel goed conserveren.

Ben benieuwd naar jullie reacties/tips.
Antwoord
Welk bouwjaar is jou auto?
Antwoord
Tectyleren? Is dat tegenwoordig nog nodig? Ik herinner het me nog van mijn eerste auto die ik midden tachtiger jaren had. Daarbij was zelfs tectyleren niet afdoende om te voorkomen dat de bodemplaat binnen 5 jaar doorrotte en ik een soort Flintstones-auto kreeg. Maar tegenwoordig zijn toch alle carrosserieën verzinkt?
Antwoord
Betreft: Maar tegenwoordig zijn toch alle carrosserieën verzinkt?

Verzinkt.....was het maar waar.....bij bijna alle auto's wordt de kale stalen carrosserie ontvet en meer of minder (beter of slechter) in een dompelbad gefosfateerd (= matte roestwerende gelige coating). 
Verzinken geschiedt bij hoge uitzondering zoals bij de Lotus Esprit Turbo SE
De kwaliteit en dikte van de grond- en daarna laklagen maken veel uit.........bij Mazda meestal uiterst dun.......helaas.
Desalniettemin toch een fantastische auto, zowel de 2013 Mazda 2 type DE als de 2008 RX-8 Renesis HP .
Antwoord
Onze 2 is van eind 2017.
Antwoord
Rudolphwolven schreef:Verzinkt.....was het maar waar.....bij bijna alle auto's wordt de kale stalen carrosserie ontvet en meer of minder (beter of slechter) in een dompelbad gefosfateerd (= matte roestwerende gelige coating).

OK, kan zijn, maar blijkbaar is dat dan toch zeer effectief. Italiaanse auto's van 40 jaar geleden roestten bij wijze van spreken al in de folder en zelfs Mercedessen uit die tijd hadden binnen 10 jaar doorgerotte spatbordranden. Bij auto's van dit millennium zie je dat soort dingen niet meer.
Antwoord
Big Grin Big Grin Big Grin  vroeger, toen alles beter was, jaja bitakken die handel.
Dat hoor je ook nooit meer.
Antwoord
Vroeger had je geen hobbels, alleen kuilen:

https://www.youtube.com/watch?v=TWCj-c0K06Q
Antwoord
The Menace schreef:Vroeger had je geen hobbels, alleen kuilen

Klopt. Tegenwoordig stikt het van de verkeersdrempels. Ooit is dat begonnen omdat gemeentes subsidie per drempel kregen, een subsidie die zeer royaal was. Zo veel mogelijk drempels aanleggen was niets anders dan zo veel mogelijk geld binnen harken.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)