Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
accessoires bij Jennings Motor Group.
Mijn Mazda 2 G-6AT SkyCruise (B) word pas einde april begin mei geleverd maar ben al op zoek geweest om bijkomende accessoires te kopen.
Dankzij dit forum ben ik meer prijsbewust geworden.
Wat ik zou kopen zijn:
Art. - Omschrijving - prijs MZ UK - prijs MZ Fr. - prijs MZ BE en verschiet niet van het prijsverschil.
Deurdrempelbeschermers: 71,65 - 131,22 - 160,00
Spatlappen : 66,30 - 52,39 - 160,00
Voetverlichting: 34,00 - 60,90 - 170,00
Armsteun: 118,00 - 191,39 - 250,00
In totaal dus UK: € 289,95 - FR: € 435,39 - BE: 740,00
De Engelse en Franse prijzen zijn zonder montage of verzending? de Belgische prijzen zijn monteren inbegrepen.
Het is duidelijk dat de Belgische prijzen uit de pan swingen!

Nu verstuurde ik verleden week een mail naar Jennings Motor Group met de vraag of er nog een bijkomende set nodig is om die voet verlichting te monteren en of de mùontage ervan moeilijk is.
Ik kreeg het antwoord dat ze daarover geen inlichtingen geven.
Dus bestellen, betalen en zwijgen. Klant vriendelijk is ook anders.

Mijn vraag dus moet er bij die voetverlichting nog andere artikels besteld worden en is die verlichting simpel te monteren door een niet klusser als ik?

Duitse prijzen heb ik niet gevonden en let wel, ik koop enkel originele Mazda onderdelen.
Antwoord
Ik heb de voetlichting ook bij Jennings gekocht. Je hebt verder niets nodig, maar inbouw is wel een "dingetje" als je niet veel ervaring hebt. Ik heb het door mijn dealer bij de aankoop laten doen, tegelijk met de kofferbakverlichting. Ik betaalde voor de inbouw van deze 2 soorten verlichting 50 euro. Maar dat kon alleen voor die prijs als ik het direct zou laten doen bij aankoop van de auto. Als ik het later zou laten inbouwen, zou me dat gewoon 78,-- per uur arbeidsloon kosten, geschatte tijd 2,5 a 3 uur. m.a.w. er zit blijkbaar voldoende "ruimte" in de zogenaamde afleverkosten.

Wat de deurdrempelbeschermers (prachtig scrable woord) betreft, dit betreft de niet verlichte. Jennings levert voor een paar pond meer de verlichte versie. (staan niet op de site maar kunnen ze wel leveren, gewoon even het artikelnummer naar ze mailen en de prijs opvragen). Die zijn echt supervet. Zelf inbouwen is niet moeilijk maar luistert wel nauwkeurig. (je moet onder de deur een soort magneetje plaatsen die ervoor zorgt dat de led verlichting in de beschermers aangaan als de deur opengaat.)

Hou ook rekening met tussen de 50 en 60 pond verzendkosten.
Antwoord
't Ja het moest ergens aan schelen, 50£ à 60£ om op te sturen, santé zeg.
Dus die voetverlichting is niet zelf te plaatsen?
Zijn er soms geen voorzieningen aanwezig in de auto?
Ik dacht dat ze maar één kabelboom maakten voor alle typen Mazda 2.
Toch bedankt Andre.
Antwoord
Jawel het is best zelf te doen, maar je moet dan wel over een paar handige handen beschikken. En je moet je in nogal wat bochten wringen en 2 grote gaten boren/zagen. De set wordt geleverd met een engelse handleiding met van alle stappen een tekening. Voor mij was dit een onmogelijke opgave, dus mijn dealer maar even lief aangekeken, en aangezien ik mijn M2-GTM voor een kleine 3.000 euro aan extra's heb laten voorzien (Sport pakket, driver pack, camera en nog wat kleine toeters en bellen) had hij blijkbaar genoeg aan mij verdient om het voor 50,-- te doen.
Antwoord
Inmiddels al naar twee Engels bedrijven een mail verstuurd en die antwoorden niet.
Ik dacht dat ze nog altijd tot de EU behoren maar schijnbaar zijn die twee er al uit gestapt.
het gaat om Jennings Motor Group en SG Petch.
Buiten die twee en Aliexpress zijn er nog andere waar je accessoires aan een redelijk prijs kunt kopen.
Ik zoek nog deurdorpels verlicht, Voetverlichting en een armsteun. Enkel originele Mazda stukken.
Andre, heb je soms nog de handleiding liggen van de voetverlichting?
Antwoord
Dat is wel vreemd dat je van Jennings geen antwoord krijgt, toen ik mijn onderdelen daar wilde bestellen en wat vragen had werd er vrij snel gereageerd. SG Petch heb ik dan weer geen ervaring mee.
Antwoord
Nee, ik heb de hele set afgegeven aan mijn dealer nadat ik even de handleiding had bekeken. Was voor mij al snel duidelijk dat dit niet zelf door mij te doen was.
Antwoord
Nee, nog steeds geen antwoord van Jennings, die vraagt maar eventjes £ 60,00 om op te sturen.
Die SG Petch verstuurd zelfs niets buiten Engeland, Schotland en Wales. Zijn prijzen zijn ongeveer gelijk aan die van Jennings.
Toch raar elk land verschillende prijzen mogen hanteren van Mazda.

@ Andre, toch bedankt.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)