Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen
#1
Hallo Mazda rijders,

Ik ben Patrick, geboren en getogen in het oosten van Nederland.
Sinds november 2017 lease ik een Mazda 2.
Ik gebruik mijn (private-lease) Mazda vooral voor woon/werkverkeer (+/- 30 km per werkdag), ben er nog niet mee op vakantie geweest.
In juni wil ik eens gaan kijken hoe de Mazda 2 zich verhoud tijdens de vakantie naar Zwitserland/Oostenrijk v.w.b. het brandstofverbruik.
Sinds ik mijn Mazda heb, heb ik het brandstofverbruik nauwkeurig bijgehouden en op dit moment na 8500 km zit ik op een gemiddeld verbruik van 5.36 op de 100.
Hier ben ik positief door verrast.
Reden dat ik lid ben geworden van dit forum is dat ik nu voor het tweede jaar op rij schade aan mijn dak heb door vuurwerk.
Zijn er meer leden die deukjes in het dak hebben door het neerkomen van vuurpijl stokken.
Helaas kan ik mijn auto niet binnen zetten, dit jaar december parkeer ik mijn auto wel ergens op het industrieterrein hier in de buurt om het risico te verkleinen.

Als bijlage heb ik een excel toegevoegd met mijn gemiddelde brandstofverbruik.


Bijlagen
.xlsx   Verbruik Mazda 2 november 2017 - februari 2019.xlsx (Grootte: 12.8 KB / Aantal keer gedownload: 7)
Antwoord
#2
Welkom hier en veel Mazda 2 rijplezier.

Het brandstofverbruik van de Mazda 2 is (bij normaal gebruik) inderdaad niet slecht. Vergelijkbare auto's met een kleine turbomotor scoren over het algemeen veel slechter.
Antwoord
#3
Jij tankt niet bepaald duur zeg... toevallig net over de (oostelijke) grens of altijd bij Tinq of Tango?

Welkom hierzo!

Dat van de vuurpijlen herken ik niet zo. Die deukjes heb ik er nog niet in zitten gelukkig. Alleen weet ik wel dat het plaatstaal dat gebruikt is niet heel erg dik is tegenwoordig. Aan de andere kant was het vroeger ook al wel zo dat zo'n eindje hout dat van een meter of 60 naar beneden komt zeilen een deuk maakt in de huid van zo'n beetje elke auto. Ik heb dat jaren geleden een keer voor mijn ogen en de ogen van mijn schoonzus zien gebeuren...met de auto van mijn schoonzus. 1 van mijn bos vuurpijlen ging wel erg recht omhoog... Pijnlijke 'TONK'
Antwoord
#4
En sindsdien hoef je niet meer bij je schoonzus over de vloer te komen, Cor?

Welkom hier, Patrick, en veel plezier met je 2!
Van vuurwerk heb ik gelukkig nog weinig last gehad. Wel van een overstekend hert toen ik 100 km/h reed. Da's ook niet goed voor je plaatwerk (en koplamp).

Groet, Dennis
Antwoord
#5
Welkom Patrick!

Ik heb ook geen last van deukjes op het dak vanwege vuurwerk.

Wat Cor zegt kan ik wel beamen van het plaatstaal, ik heb ook niet het idee dat het erg dik is.
Antwoord
#6
Welkom ook , het plaatstaal is inderdaad niet dik, maar de kwaliteit van de lak lijkt mij prima. Bij mijn vorige auto had een vuurpijl hetzelfde deuk effect, zal niet alleen bij Mazda zo zijn.. het is maar net met welke snelheid en onder welke hoek je ze erop krijgt..
Antwoord
#7
Best mooi hoor zo'n minideukje met verhaal...  Ik mag nogsteeds langskomen bij mijn schoonzus, zolang ik maar niet stop  Big Grin
Met 100 een aanvaring met een hert lijkt mij best schrikken trouwens.

Overigens is zo'n vuurpijldeukje zo weer weg als je er direct even mee naar CarAutoKwikglass gaat. Lastiger wordt het als er zo'n groepje terrorristen langs is geweest met Cobra's of aanverwante explosieven... Dodgy
Antwoord
#8
Wellicht een tip.
Het ziet er misschien niet uit, maar helpt gegarandeerd.
Je kent toch die hoezen voor over een auto.
Koop die een ergens in de aanbieding en leg onder de hoes een paar dunne platen piepschuim of ander schuim ( breedte en lengte van je auto )
Hoeft helemaal niet zo dik te zijn hoor.
Uiteraard ook op motorkap.
Wil je dat schuim niet rechtstreeks op je lak, doe er een een paar komo zakken omheen.
Vangt zeker de klappen van pijlen op.
En dat zo'n hoes vlam vat zal best meevallen, desnoods maak je hem van tevoren goed nat.
En als je thuis bent kun je vlug ingrijpen in het geval dat.
Antwoord
#9
goedemiddag allemaal
mijn naam is Jan,  en laat ik maar meteen losbrandenSmile ik heb een bifuel (bouwjaar 2013)sinds 2016, Mazda 1.3 motorcode zj,heb er nu ongeveer 100.000 km(stand nu 123000) mee gereden, alleen nu brandt het motormangement lampje,  storing uitgelezen p301 overslag cilinder, garage heeft cilinder 1 en 2 verwisseld, probleem bestaat nog steeds, waarschijnlijk zijn de kleppen nooit gesteld, ook niet bij 100.000 km wat normaal zou moeten zijn, rijd tegenwoordig op benzine, maar probleem is nog steeds aanwezig. Gedurende de drie jaar dat ik de auto bezit heb ik elke dag ongeveer 10 km op benzine gereden om de kleppen te sparen, bij laatste grote beurt is de foutcode gewist, maar na een week dook het weer op. Garage zei dat gas het probleem was, maar zowel op benzine als gas krijg ik de foutmelding. Het enige rare aan het hele gebeuren is dat ik geen verschil merk in het rijden. Hij rijdt goed.
Ik vermoed alleen dat er compressie verlies optreed als ik door blijf rijden.
Wat raden jullie me aan, ik denk aan twee opties, 2e hands motor of een koprevisie, alleen is goedkoop ook vaak duurkoop. Nu lees ik over kleppen stellen...
Antwoord
#10
Dag Jan en welkom op dit forum.

Je hebt je bericht nu geplaatst in het topic waarin Patrick zich voorstelt aan de overige leden. Dat is niet de juiste plek voor jouw vraag. Die zou je daarom beter kunnen plaatsen onder Techniek van de auto's tussen 2010 en 2015.

Succes!
Gr, Dennis
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)