Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen:
Mij efkens voorstellen aan alle leden.
Mijn naam is Luc Goeminne en ben een Belg.
Ben geboren en getogen in Menen in West-Vlaanderen en heb er 58 jaar gewoond.
Momenteel woon ik in Mol  provincie Antwerpen en palend aan de provincie Limburg.
Als W-Vl had ik het heel moeilijk met het plaatselijke dialect.
Zo'n twee weken geleden heb in een Mazda 2 G-6AT gekocht maar die zal pas eind april/begin mei aankomen.
Dat zal dan mijn tweede Mazda zijn.
Inderdaad, ik heb me eerst een Mazda 323F Trsi gekocht en ik was echt verbaasd over die auto.
Hield evengoed de baan als mijn Citroën GS en dat wil al wat zeggen.
Meer dan 130.000 kilometer mee gereden en er is in die tijd niks maar dan ook niks kapot gegaan uitgezonderd de banden.
Ik heb die 323F met veel pijn in het hart moeten verkopen omdat ik door een pijnlijke rug steeds minder vlot in- of uitstappen kon.
Ik kocht toen een Merceds A en die was ook goed maar zeker niet zo als mijn 323F en dan vooral het rijden en de wegligging.
Di!e Mercedes A reed ook als een lam strijkijzer en heb er mij nooit gemakkelijk bij gevoeld.
Nu ben ik blij met de komst van mijn Mazda 2.
Ik weet nu al dat deze even strak zal rijden als mijn 323F, wel minder snel, maar door de Mazda stijve kaders voel je direct dat hun auto's heel strak rijden.
Zo, dat was het dan. Ik hoop dat ik welkom zal zijn op dit forum

Groetjes,

Luc

Antwoord
Welkom Luc!

Dat duurt nog wel even voordat de 2 er is! Welke kleur is het geworden? (Rood neem ik aan door het plaatje). Ik ben er van verzekerd dat je er veel plezier aan gaat beleven!

Sebastiaan
Antwoord
Welkom Luc

Leuk om er iemand uit Vlaanderen bij te krijgen hierzo. Uiteindelijk komen we toch gewoon gezellig bij jullie wonen als het water stijgt en half Nederland onder water staat he Wink

Een gloednieuwe nog wel! Ik ben ook wel benieuwd naar kleur en uitvoering. Koel dat je de Mazda 2 verkiest boven een Mercedes A-klasse.

Die 323F was onweerstaanbaar met z'n inklapbare koplampen...

Grtz,
Cor
Antwoord
Welkom hier en voor straks alvast veel rijplezier!
Antwoord
Wel het is een SkyCruise in de kleur zoals op de foto.
Het is een automatische 6 versnellingsbak die ook bediend kan worden met klepjes achter het stuur.
Spoiler vooraan en achteraan. zijskirten en achtersskirt in dezelfde kleur van de auto.
Er komen ook 16" wielen en banden op van de MX-5.
Verder koffer beschermer en nummerplaatbeschermer + Luxe matten en een cruise uitvoering heeft ook dat display op het dashboard.

Mijn 323F Trsi was in Noble Green mica met overal spoilers en spatlappen en lichtmetalen wielen. en alles laten spuiten in Noble green, ook de buiten spiegels.
Ik had een schuifdak genomen en later toch een airco laten inbouwen.
Maar de 323F had geen inklapbare lichtblokken hoor.
Na de 323F kwam er een lelijke vervanger uit, later een lelijke 3 en nu zijn ze aan de derde generatie 3.
Persoonlijk vond ik de voorlaatste uitvoering de mooiste, die met het Kodo design, net als de huidige 2.
Antwoord
Natuurlijk bent u van harte welkom, Luc!
(ik zeg U, omdat jullie in België geen 'je' zeggen)

Gefeliciteerd met de aankoop, qua wegligging vind je weinig beters dan een Mazda. Hooguit kun je nog bij Ford aankloppen.

Grappig; in beide genoemde 323F's, zowel die met, als die zonder de inklapbare koplampen (of uitklapbare eigenlijk), heb ik rijles gehad. Waren ook fijne auto's inderdaad!

Die Mercedes A-klasse zal er één van de eerste generatie zijn geweest, of niet? Tegenwoordig zijn dat prima auto's, maar dat eerste model viel spontaan om bij de eland-proef.

Nu nog even 2,5 maand wachten, Luc. Maar dat betekent dus 2,5 maand voorpret. Genoeg om dit forum uit uw hoofd te leren  Smile

Groetjes, Dennis
Antwoord
Citaat:(ik zeg U, omdat jullie in België geen 'je' zeggen)

Dank U voor dit lesje in Vlaamse hoffelijkheid  Blush

Citaat:Maar de 323F had geen inklapbare lichtblokken hoor.

Oh jee.... ik word oud geloof ik. Dat was al weer een modelletje 323F uit begin jaren '90.
Antwoord
Photo 
Zeg maar gerust model want klein was die niet.
Dat was tenminste een karreke met pit. Meer dan 215Km/h.
Eronder de Baby Benz waar ik nog twee maand moet aanmodderen.

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)