Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spontaan dimmende dashboard verlichting?
Het is mij nu al een paar keer opgevallen dat de helderheid van het dashboard en touchscreen spontaan minder wordt, soms wordt het dan kort daarna weer helderder maar soms blijft het ook zo gedimd tijdens de rest van de rit.. zit er een daglicht sensor op die dit regelt? In alle gevallen gebeurde dit gewoon overdag met vrij donker weer.. in de handleiding staat wel hoe je de helderheid instelt, maar niets over dat dit ook automatisch zichzelf aanpast..
Antwoord
Volgens mij moet je dan even een stukje naar rechts draaien
aan dat hendeltje van de dagteller. Ik had er ook last van.
Rijd met veel plezier rond in mijn Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 GT
Antwoord
Yep, hier ook, soms verklaarbaar, en soms ook niet. Tja al die nieuwedingentjes door sensoren geregeld is niet altijd zaligmakend.
Antwoord
Ik heb dit nog niet zo ervaren, alleen als de koplampen aan gaan verspringt de helderheid en verlichting van het dashboard en touchscreen. Misschien dat de lichtsensor daar te gevoelig voor ingesteld staat. Die kan je namelijk zelf instellen op gevoeligheid.
Antwoord
Mijn koplampen staan altijd aan volgens mij, het gebeurt ook gewoon tijdens het rijden terwijl er verder niets bijzonders gebeurd. De dagteller hendel heb ik iets verdraaid , maar dat help niet hij doet het nog steeds.

Hebben overigens meer mensen dat na het bellen via bluetooth het geluid van de radio niet meer aangaat? Ik moest eerst van zender wisselen om weer geluid te krijgen, nogmaals dezelfde zender selecteren of de radio functie opnieuw selecteren hielp niet..
Antwoord
Wat Mysterion zegt, wilde ik ook zeggen. Tot een jaar geleden had ik de verlichting altijd op 'automatisch' staan en had ik nogal eens last van spontaan dimmende dashboardverlichting als ik bijvoorbeeld een tunnel in reed.
Tegenwoordig staat mijn verlichting altijd gewoon aan en heeft de dashboardverlichting geen eigen willetje meer.
Antwoord
Dat verlichting op automatisch is ook niet zaligmakend.
Afgelopen zaterdag ging de verlichting uit op snelweg terwijl het nog gewoon regende.
Alle auto's hadden licht aan en onze Mazda hup ging uit.
Dus als het maar licht genoeg is gaat hij uit, ook al regent het en wordt je daardoor minder goed zichtbaar.
Zal eens kijken of het veel verschil maakt als je de instelling veranderd in het MZD scherm.
Volgens een video moet dat in te stellen zijn.
Antwoord
Klopt, je kunt instellen of de verlichting bij veel, of bij weinig licht al aan moet. Maar je kunt 'm dus ook op 'altijd aan' zetten en dat vind ik toch een stuk prettiger.

Die eerste optie kan via het MZD systeem, de tweede met de stengel links van je stuur.
Antwoord
Wat Mysterion zegt, wilde ik ook zeggen. Tot een jaar geleden had ik de verlichting altijd op 'automatisch' staan en had ik nogal eens last van spontaan dimmende dashboardverlichting als ik bijvoorbeeld een tunnel in reed.
Tegenwoordig staat mijn verlichting altijd gewoon aan en heeft de dashboardverlichting geen eigen willetje meer.

Ik heb dit nagekeken en wat je zegt klopt, in de automatische stand dimt hij de verlichting als je tunnels in en uitrijd, dat staat ook zo in de handleiding. Alleen gebruik ik de automatische stand niet.. dus het zou niet moeten kunnen. Ik zal de garage eens bellen , ben ook benieuwd waarom ik geen pieptoon krijg van de achteruitrij censoren, enkel rode balkjes in het scherm..
Antwoord
Als je het maar opschrijft begint het spontaan geluid te maken...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)