Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
android auto via telefoon naar mzd
Heb geprobeerd om met een kabel (meerdere kabels),via bleutooth of wifi
een verbinding te maken met mzd maar het lukt mij niet. Iemand enig idee.
Kan het zijn dat de mzd niet up to date is
Rijd met veel plezier rond in mijn Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 GT
Antwoord
Hey mede M2 rijder!

Mja, dat kan aan meerdere dingen liggen.

Ding 1. Of ik moet het al gemist hebben, maar het officiële standpunt van Mazda (Nederland) op hun website is nogsteeds dat ze android auto (nog) niet ondersteunen. Dat komt, neem ik aan, door het feit dat Google Android Auto nog niet heeft vrijgegeven voor Nederland en België.

2e ding is dat er een extra stukje hardware voor nodig is in de vorm van een module ( TK78-66-9U0C Prijs) die ingebouwd moet worden. Of heb je die af fabriek al? Ik weet even niet hoe recent je M2 is?

Of er een MZD software update nodig is weet ik ook niet trouwens. Het kan ook zijn dat android auto, sideloaded, gewoon al werkt met de module als die ingebouwd is.
Antwoord
Ik heb net in het andere topic over de MZD kaart updates geschreven dat Android Auto in Nederland prima te gebruiken is!
  • Je moet wel de nieuwe USB hardware en firmware V70 hebben, of de niet officiele versie via AIO tweaks, maar dat laatste is natuurlijk geheel op eigen risico en zal gevolgen kunnen hebben voor de garantie wanneer je problemen met het MZD systeem hebt!
  • Je kunt Android Auto downloaden via APKMirror, waar officiele, gecontrolleerde aps staan die je ook via de Playstore kunt installeren. Vanuit hier kun je in Nederland gewoon AA installeren en gebruiken!
  • Soms moet je op de telefoon onder Developer Options USB Debug inschakelen, maar bij mij was dat niet nodig!
  • Probeer eens wat andere USB kabels, de officiele die bij de telefoon geleverd wordt voldoet vaak goed. Sommige kabels blijken niet te werken.
  • Heb je na installatie van Android Auto alle rechten aan AA gegeven?
  • Via WIFI werkt met de officiele versie niet; met de AIO versie wel, maar met stotterende audio.
  • Bluetooth verbinding moet volgens mij inderdaad wel ook gemaakt zijn, AA gebruikt volgens mij de USB kabel EN Bluetooth, het is geen keuze.
Maarruh, heb je inderdaad de officiele hardware en Firmware V70?
Met een grote glimlach rondrijdend in een Jetblack Mazda 2 D-105 Skylease+
Antwoord
Ik heb de officiele hardware en firmware erop staan.
Heb ook AA op mijn telefoon gezet en het geprobeerd met de
officiele kabel.
Waar moet je precies alle rechten aan AA geven.

met vr.gr. Marco
Antwoord
De eerste keer dat je opstart wordt daar om gevraagd en moet je als ik het goed heb op 7 dingen akkoord geven.
Achteraf kan dat ook nog.
Je moet dan naar:
Instellingen >> Apps en Meldingen >> Android Auto
En dan naar Machtigingen. In principe gebruikt Android Auto volgens mij alle machtigingen die je ziet staan.

Volgens mij kan er aan de Mazda kant niets geblokkeerd worden specifiek voor Nederland....

Krijg je Android Auto wel als standalone app opgestart, dus buiten de auto?
Zo ja, kun je eens controleren of je onder de Android Auto instellingen >> gekoppelde auto's de optie hebt ingeschakeld "Nieuwe auto aan Android Auto toevoegen"?

En eventueel heb ik ook wel eens gelezen, maar dat was bij mij niet nodig, kun je het volgende proberen:

Als je dat nog niet gedaan hebt, schakel dan de ontwikkelaars opties in. Dit doe je door in de Android instellingen naar je telefoon info te gaan. Dit is per telefoon en android versie niet helemaal hetzelfde, maar ergens kun je de gegevens vinden over welke android versie en zo er draait. Als je die gevonden hebt, moet je meerdere keren op "Build nummer" tikken, totdat je de melding krijgt dat dfe ontwikkelaarsopties zijn ingeschakeld.

Terug in het hoofdmenu van de instellingen staan dan ergens de ontwikkelaarsopties. Daarin kun je eens proberen om "USB-foutopsporing" in te schakelen.

Welke telefoon heb je?
Soms kun je ook instellen hoe de telefoon zich gedraagd als de kabel is verbonden. Ik meen dat die op "bestandsoverdracht" moet staan, maar daar zou je mogelijk ook mee kunnen spelen.

Succes!
Antwoord
Ok de instellingen in AA stonden allemaal aan en nieuwe auto toevoegen staat ook aan.
De ontwikkelaarsopties heb ik gedaan en die usb foutopsporing aangezet. Heb de Samsung S9
Laat wel horen als het gelukt is.

Met vr. gr. Marco

Orginele kabel erin en bleutooth aan. AA op de telefoon aan staan.
Heb het weer geprobeerd maar AA start niet op op de MZD.
Mijn versie op de MZD is
OS 59.00.443 EU N
muziekdata is 00.07.000
foute tolrantieversie 59.00.443

Met vr. gr. Marco
Antwoord
Je hebt het over originele hardware en firmware, maar firmware versie 59 gaat niet werken met de officiële Mazda Android auto. Daarvoor moet de firmware geüpdate worden naar versie 70.xx

Weet je wel zeker dat je de goede hardware hebt? Want de USB module die bij firmware 59 geleverd werd was anders dan de USB module die je nu kunt kopen voor Android Auto!
Antwoord
Dus mijn mzd versie is verouderd en moet geupdate worden naar een hogere versie.
BNW hoe kom ik aan die nieuwe versie dan. Moet dat op een sticky gezet worden en
dan in de usb ingang gestoken worden. Doet ie de rest dan automatisch updaten.

Met vr. gr. Marco
Antwoord
Ja dat zal in ieder geval moeten gebeuren.
Maar heb je de speciale nieuwe USB hub ook in de auto laten installeren (of zat deze erop). Ik meen dat daar ook een telefoon icoontje naast de bovenste USB poort moet staan, maar misschien kan Marcelleys bevestigen of er speciale icoontjes of tekst op staat?

Met de oude USB hub gaat het niet werken!
Antwoord
Goed om te horen dat het nu volledig werkt BNW!

Humor.... Die link, die ik noemde in mijn reactie, naar de USB module TK78-66-9U0C ... die werkt niet meer. Die info is nu weer niet meer beschikbaar op de mazda.nl website . Bijzonder  Dodgy  Want ze noemden een prijs onder de 100 neuro, maar dat zal dan wel ex inbouw zijn geweest. De module kost met inbouw zo'n €350

Eigenlijk zeggen ze het toch al wel zelf met zoveel woorden. Als je de tekst leest voor de aanpassing voor Apple Carplay. Daarin staat helemaal onderaan een stel veelgestelde vragen en een daarvan is of de hardware ook geschikt is voor Android Auto en daar antwoorden ze op:

"...De hardware die geïnstalleerd wordt in je Mazda is dezelfde hardware die gebruikt kan worden voor Android Auto..."
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)