Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
even voorstellen
Sinds maandag in bezit van een Mazda 2 115pk Skylease GT in deep crystal blue met white leather pack.. de eerste kilometers waren een verademing tov de oude peugeotjes 208 en volkwagens polo .. autorijden kan best leuk zijn.. Big Grin  afgezien dat men vergeten was de bandenspanningsmeter te resetten bij het monteren van de winterbanden tot op heden niets tegenvallends aan de auto kunnen ontdekken..

groet Martijn

Antwoord
Welkom hier en veel Mazda 2 rijplezier!
Antwoord
Welkom hier en inderdaad veel rijplezier! Wat betreft de bandenspanning, dat heb ik meestal ook als ik mijn winterset er onder zet. Waarschijnlijk is de auto dan wat hoger of lager waardoor het systeem vermoed dat er een band lek is.
Antwoord
Gelukkig is dat makkelijk zelf te resetten, he? Gewoon knopje indrukken.

In welk opzicht vind je de 2 een verademing vergeleken bij een 208 of een Polo?
Zelf heb ik eens anderhalve week in een gehuurde 208 rondgereden, dus ik heb wel een vermoeden hoor.
Antwoord
Ja 1 druk op de knop en je bent klaar ..

De polo'tjes is al wel een aantal jaar geleden, maar die waren A: nogal lawaaierig en B: vol kaal hard plastic.. weinig inspirerend

Mijn laatste 3 auto's waren 208, 2 x diesel, de laatste benzine ( lang leve de 14% bijtelling in die dagen, waardoor je keuze hierdoor bepaald werd..) Om het bij de laatste benzine te houden die ik als voorloper voor de Mazda reed, de 3-cilinder motor is bijzonder lawaaierig op de snelweg en zuipt werkelijk olie, de versnellingsbak met zijn lange slag is redelijk waardeloos en hakerig, de stoelen zijn te zacht en de wegligging is mede door de zijwindgevoeligheid niet je van het..de hele auto is nogal gezapig , .. dit lijkt wat dramatischer dan ik het bedoel, ik heb er jaren zonder na te denken in rond gereden, maar bij de testrit in de Mazda (overigens de 90pk 5 bak) vond ik de stoelen en wegligging al zodanig beter dat ik er met plezier een half uur in rondgereden heb. Aangezien ik de 6-bak van de MX5 goed ken toch voor de 115PK versie gekozen.. en dat is gewoon leuk rijden.. hij schakelt echt super.. ben nu meer bewust aan het rijden.. in de Peugeot kwam ik van A naar B..
Antwoord
Deep crystal blue Skylease GT's RULE!  Big Grin Big Grin Big Grin

(alleen staat er bij die van mij 90 ipv 115.... verschil moet er wezen)

Dan rij je ook met het i-eloop systeem he?
Antwoord
Ja, al merk ik daar niets van..

Volgens mij zaten op jouw Skylease GT alleen nog meer opties.. de huidige variant is dacht ik iets uitgekleed.. grootlichtassistent en head up display (dat plastic geval op het dahboard) ontbreken bij die van mij in ieder geval.. beide mis ik overigens niet.. ook het Lane Departure Warning system had er voor mij niet op gehoeven, denk dat ik dat maar uitzet..
Antwoord
Citaat:Ja, al merk ik daar niets van..

Dat is denk ik ook de bedoeling. Eigenlijk best een mooi systeem. Het standaard stop/start systeem op de mijne vind ik persoonlijk minder. Vraagt een paar handelingen die ik niet zo handig vind eigenlijk.

Citaat:Volgens mij zaten op jouw Skylease GT alleen nog meer opties.. de huidige variant is dacht ik iets uitgekleed.. grootlichtassistent en head up display (dat plastic geval op het dahboard) ontbreken bij die van mij in ieder geval.. beide mis ik overigens niet.. ook het Lane Departure Warning system had er voor mij niet op gehoeven, denk dat ik dat maar uitzet..

Dat automatische groot licht is wel leuk trouwens. Ik kwam daar laatst per ongeluk achter. Tegenligger, flits uit, tegenligger voorbij, flits weer aan. Het HUD vind ik bijzonder grappig en het is nu voor mij van een gimmick verandert in best handig wel. Maar inderdaad kun je prima zonder hoor. Het is niet alsof je in de cockpit van een straaljager zit ofzo. (hoewel ik niet weet of je dat gevoel wel hebt met 25 PK meer  Big Grin )

Lane departure is leuk op binnenwegen met afwijkende belijning.... NOT. Het helpt natuurlijk wel als je bijvoorbeeld midden in de nacht op de snelweg een foto wilt maken van je kilometertellerstand   Cool

Kun je dat systeem eigenlijk wel permanent uitzetten? Gaat dat dan niet bij de volgende start gewoon weer aan?
Antwoord
Cor schreef:Het helpt natuurlijk wel als je bijvoorbeeld midden in de nacht op de snelweg een foto wilt maken van je kilometertellerstand   Cool  

Angel
Antwoord
Net een weekje naar de sneeuw geweest en de Mazda meegenomen ipv de V70 .. met 3 volwassenen + bagage was het prima te doen, ook achterin. Hij is lekker vlot, rijd op de snelweg 170 alsof het 130 is. Je merkt eigenlijk niet dat je zo hard gaat.. heeft in de 6e versnelling ook nog ruim over, maar dat maar even gelaten tot er meer dan de huidige 2000+km op de teller staat, hij rook nu goed warm zullen we maar zeggen. Op bergweggetjes is het een leuk sturende en vlotte auto die erg strak in de bochten ligt en bergop vlot vooruit wil zolang je hem maar wat hoog in de toeren houdt.

Het verbruik blijft tegenvallend jammer genoeg, op de Duitse Autobahn had ik geen topprestatie verwacht met soms 170 op de heenweg, gemiddeld 6,1 op 100km, maar ook op de terugweg bij gemiddeld 120, geen files en heel rustig rijden bleef ik steken op 6,0 , dit had ik niet verwacht en is wel erg ver van de fabrieksopgave. Voor 2300 km staat het gemiddelde nu op 6,1 per 100 km met bijna enkel autoweg en snelweg, waarbij ik niet boven de 130 kom , dit is gelijk aan de opgave voor stadsverkeer, terwijl ik zelden korte stukjes rijd en 2 liter per 100 km boven de opgave voor het verbruik buiten de bebouwde kom.. maar goed, ik betaal zelf de benzine niet...

Kan het zijn overigens dat je de Lane Departure tegenwoordig niet meer uit kunt zetten? Ik heb een heel menu met regelmogelijkheden, maar UIT is er daar niet een van...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)