Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mazdaatje geeft het even op.....
Sad 
Hmmm, gisteren op weg naar huis ging het al niet helemaal goed, maar vanmorgen stond ik dan toch langs de kant van de weg....  Angry
Uh,.....in mijn Mazda? Hmmm....  Confused Dat kan dus toch....

Bij accelereren hield hij flink in en soms viel de motor zelfs helemaal uit. Onder andere bij het oprijden van een rotonde en een kruising! Omdat ik de garage niet ging halen, of in ieder geval niet het risico wilde nemen op de snelweg stil te vallen, heb ik op aanraden van mijn dealer de Mazda Pech hulp ingeschakeld. Die waren er in deze winterse omstandigheden en tijdens de spits al binnen ongeveer een half uurtje, wat ik best netjes vond.
Alleen, de motor draaide op dat moment gewoon goed en zonder problemen en in die situatie mocht hij de auto niet afslepen....dus ik moest zelf de garage bereiken. Hij was wel zo netjes om een stuk achter me aan te rijden voor het geval dat....

De monteur zei al voor het instappen dat hij eigenlijk al wist wat er aan de hand is en een proefrit bevestigde zijn vermoeden: bij de Mazda2 zit de brandstoffilter aan de achterkant, dicht tegen de buitenzijde van het plaatwerk en dat levert nog wel eens een probleem op onder deze omstandigheden. Wel apart, zo extreem is de kou hier nu ook weer niet, maar ze hebben dat vooral vorig jaar regelmatig gehad, ook bij de CX-3.
Nu komt er vandaag een nieuwe brandstoffilter in en hij bestelt nog één of andere isolatie onderdeel welke er binnenkort ook in geplaatst wordt.

Wel een hele vreemde en onprettige en voor mij redelijk onbekende gewaarwording, als je geliefde autootje ineens helemaal niet meer trekt, maar gewoon stil valt....
Met een grote glimlach rondrijdend in een Jetblack Mazda 2 D-105 Skylease+
Antwoord
Oké.. ja... je zou het niet verwachten.. maar het kan dus gebeuren.

Idd erg vreemd (ook al van wegen de geplaatste brandstof pomp.Dat ie al zo snel met deze temperatuur reageerde..

Maar goed nieuwe brandstof pomp en dat isolatie hopen dat het dan niet meer voor komt..

Of zou het ook iets kunnen zijn geweest met diesel en vlokken daarvan..??

Nog steeds vind ik het vreemd dat elke keer als ik iemand hier over de Mazda pech hulp hoor praten dat er dan alleen maar een sleepwagen komt.. dacht altijd dat buiten de dealer om,gewoon de ANWB zou komen..?
Antwoord
Uhm...brandstofpomp heb ik het nog niet over gehad....is in dit geval "gewoon"  het brandstoffilter!  Big Grin

Tsja en van die sleepwagen....de meneer aan de telefoon zei dat men eerst zou kijken of het terplekke opgelost kon worden....dus wellicht is die auto-ambulance-meneer ook een soort wegenwachtmonteur?
Met een grote glimlach rondrijdend in een Jetblack Mazda 2 D-105 Skylease+
Antwoord
(01-23-2019, 02:52 PM)BNW schreef: Uhm...brandstofpomp heb ik het nog niet over gehad....is in dit geval "gewoon"  het brandstoffilter!  Big Grin

bedoel inderdaad brandstoffilter

(01-23-2019, 02:52 PM)BNW schreef: Tsja en van die sleepwagen....de meneer aan de telefoon zei dat men eerst zou kijken of het terplekke opgelost kon worden....dus wellicht is die auto-ambulance-meneer ook een soort wegenwachtmonteur?

Het zou kunnen.. maar bij mij weten heeft de ANWB meer gereedschap en uitlees apparatuur bij.....in deze situatie was er misschien geen andere mogelijkheid.. maar krijg de indruk dat Mazda pech hulp echt alleen de auto sleept en gelijk bij de dealer neer zet..
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)