Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wintertips?
Hallo M2 rijders

Het is in ene winter geworden en mijn M2 gaat zijn eerste winter in (onder mijn bewind in ieder geval). Ik stond te kijken naar het vuil op de auto, wasbeurt nodig, maar het vriest, tsja... Ik vroeg mij af wat jullie doen in de winter als het gaat om (preventief) onderhoud etc. Zijn er nog bijzonderheden waar een M2 last van kan krijgen? Wat zijn jullie ervaringen?

Grt,
Cor
Antwoord
Heb vorige week z'n winterbanden er weer op laten leggen.

Verder heeft mijn M2 nergens last van, al staat 'ie het hele jaar buiten.
Het is tenslotte geen Volkswagen, hè?

Ik denk niet dat je veel ellende hoeft te verwachten. Maar een krabber of ruitenontdooivloeistofspuitbus is wel handig.
Antwoord
ruitenontdooivloeistofspuitbus  alweer een woord voor scrabble  Big Grin Big Grin Big Grin
Antwoord
ruitenontdooivloeistofspuitbusdopje Big Grin

Mijn ervaring met de ontdooispuit is dat de ruit dan aan de binnenkant bevriest en even later ook weer aan de buitenkant. Meer ruitenheelevenontdooivloeistofspuitbus, maar misschien heb ik dan de verkeerde van de duitse supermarkt.

Het zal ook wel loslopen. Zo streng zijn de winters hier ook niet en alles wordt mooier van een laagje sneeuw. Zelfs een niet-Volkswagen M2 Cool
Antwoord
Cor schreef:Zijn er nog bijzonderheden waar een M2 last van kan krijgen?

Je schijnt bij deze temperaturen problemen met je brandstoffilter te kunnen krijgen, lees ik.

Dat mijn ruit aan de binnenkant bevriest omdat ik hem aan de buitenkant ontdooi, heb ik volgens mij nog niet meegemaakt. Maar ik heb dan ook tamelijk superieure ruitenontdooivloeistof van de HEMA, niet van die Duitse meuk.
Antwoord
Had ( ja had ) hier werkelijk een billige ontdooier van Kru.t.at en eigelijk nooit binnen bevroren.
Werkte ook gewoon super.
Nu niks ontdooier, vrouw rijdt voortaan in auto, ik fiets.
Dus ze krabt maar de ruiten schoon hahahahahaha
Nee ze wil op deze auto die rommel niet hebben.
Oke ieder zijn keus toch
Antwoord
Mijn vriendin krabt ook liever dan dat ze spuit.

Rolleyes
Antwoord
The Menace, ik wil niet weten waar ze jeuk heeft. 
[Afbeelding: Do-Not-Tell.png]
Antwoord
hahahahah welkom op het mazda forum.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)