Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Led koplampen
Hallo allemaal,

Een vraagje,
Ik heb nu standaard koplampen op de auto zitten maar ik vind die led koplampen met die halve ronding in het midden zo mooi!

Nu vraag ik mij af of je die los kunt kopen en kunt plaatsen of komt daar toch meer bij kijken ivm aansluitingen?

Iemand een idee waar je die koplampen kun krijgen en wat zoiets zou gaan kosten?

Hier een foto als voorbeeld:
[Afbeelding: 9e837e75c075a3342bc67b9f82ecf6dd.jpg]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
Vroeger, toen ik nog knap en jong was, kon je heel simpel de unit eenvoudig vervangen voor een andere unit. Je zag dan b.v. veel auto's rondrijden met units die van rookglas waren voorzien. In theorie zou je denk ik bij jouw M2 je huidige units kunnen vervangen voor units met led verlichting, echter vrees ik dat dit behoorlijk een aanslag op je spaarvarken zal worden, en ik vrees dat het ook niet meer zo simpel gaat als vroeger omdat nu bijna alles aangestuurd wordt door elektronica en de computer in je auto. Maar gooi die vraag eens bij je dealer neer zou ik zeggen.
Antwoord
Inderdaad mooie lampen, mijn M2 heeft ze ook en ze zijn best wel koel!

Ik ben het met Andre eens, ook over vroeger trouwens, hoewel ik geen idee heb hoe jong en knap hij nu is. ;-)

Het is denk ik een goede vraag voor je dealer, want ik kan het in de standaard optielijst en prijslijsten van de Skyactive 2 niet terug vinden. De LED lampen zijn onderdeel van de uitrusting op de TS+, de GT-M en hoger en van de Skylease uitvoeringen, of in ieder geval op de Skylease GT.

Ik denk dat het mogelijk zelfs nog wat verder gaat dan alleen de lampunit. Onderdeel van de bediening van de lampen is de AUTO stand en die schakelt tussen de LED dagverlichting etc...
Kortom, gewoon vragen. Nee heb je, LED kan je krijgen (nouja kopen).
Antwoord
Vragen kan altijd, maar ik vrees dat het kansloos is. Bij de ledlampen hoort immers ook automatische hoogteverstelling. Ik weet niet hoe Mazda dat gerealiseerd heeft, maar veel merken doen dat door bij de voorwielophanging en de achterwielophanging sensoren te plaatsen die de stand van de auto meten, dus of hij voorover of achterover hangt, en vervolgens door een computer de lampen te laten verstellen. Meestal is het onbegonnen werk om dat soort zaken achteraf in te bouwen. Bij sommige merken heb je zelfs andere wielophangingsonderdelen nodig omdat de steuntjes voor de sensoren op de eenvoudige uitvoering uit kostenoverweging zijn weggelaten.
Antwoord
tsjee dat gaat best diep dus...
Antwoord
De units zou je kunnen halen bij een autodemontage dat scheelt op zich natuurlijk Helaas is dit maar een deel van de oplossing want zoals al aangegeven het probleem zit in de aansturing en zonder elektrisch schema zou ik er niet eens aan beginnen.
Antwoord
@Cor, Praktisch kaal, gehoorapparaten, bierbuikje en 56 jaar jong. Daar kun je wel een plaatje bij bedenken toch ? Big Grin Big Grin Big Grin
Antwoord
André, als ik aan je vrouw vraag hoe je eruit ziet, geeft ze dan hetzelfde antwoord? Of zegt ze dan iets als: mooie ogen, lieve glimlach, etc.?
Antwoord
Dat wil je echt niet weten hoe ze mij zal omschrijven, maar je komt aardig in de buurt met wat jij denkt dat ze zal zeggen.

Jullie moeten me trouwens wel hebben zeg, de laatste tijd, heb ik jullie iets misdaan of solliciteren jullie naar een flinke ban van een paar maanden. Kan ik zo regelen hoor.......
Antwoord
Ik beloof beterschap en OT reacties!  Blush
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)