Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winterbanden
Hallo!

Ik ben zo langzaam aan opzoek naar een mooi setje winterbanden met aluminium velg.

Heeft iemand tips voor welke ik het beste kan gaan?

Ze moeten wel een beetje mooi en sportief uitstralen en mijn voorkeur gaat uit naar zwart! Omdat mijn auto zelf snow flake white is.

[Afbeelding: ba90a7a07037bcc7c4b2b6e95b7c24ca.jpg]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
Heb je al eens vier seizoenen banden overwogen ? Dat is per saldo echt een stuk goedkoper. (dit zal wel weer een discussie gaan worden over de voor en nadelen van deze banden ten opzichte van winter/zomer banden, maar dat geenzins mijn bedoeling)
Antwoord
(10-07-2018, 03:04 PM)Andre Janssen schreef: Heb je al eens vier seizoenen banden overwogen ? Dat is per saldo echt een stuk goedkoper. (dit zal wel weer een discussie gaan worden over de voor en nadelen van deze banden ten opzichte van winter/zomer banden, maar dat geenzins mijn bedoeling)

Daar heb ik ook aangedacht! Maar ik heb nu pas de nieuwe zomerbanden en als ik die versleten heb wil ik daar aan gaan beginnen.

Antwoord
Nadine, als ik het goed zie, is jouw M2 nog geen 3 maanden oud. Ik zou dan toch maar eens met je dealer over een inruil van je nog goed als nieuwe zomerbanden gaan babbelen, als je toch al 4 seizoenen banden in je hoofd hebt. Mij heeft de hele omruil 250 euro gekost. Daar koop je geen nieuwe velgen en een set winterbanden voor. Is maar een tipje hoor.
Antwoord
@andre,

Oke! Bedankt voor de tip!

Mijn auto is om precies te zijn 3,5 week oud

Antwoord
Dan moet je zeer zeker nog wel een scherpe inruil deal kunnen maken, tenzij je in die 3 weken rond de 40.000 a 50.000 km hebt gereden en je banden al "op" zijn, maar dat lijkt mij een tikkeltje onwaarschijnlijk.
Antwoord
… als je tenminste zeker weet dat je vierseizoenenbanden wil.

Bij Autoweek houden ze regelmatig een winterbandentest:
https://www.autoweek.nl/nieuws/de-beste-...n-van-2017

Wat velgen betreft is er keus te over. Rial is bijvoorbeeld een goed merk met velgen in alle soorten en maten.
Even gauw een willekeurige site gegoogeld, voor 16 inch aluminiumvelgen :
https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/k...ontageBild
Antwoord
Nadine geeft inderdaad aan dat ze eigenlijk graag 4 seizoen banden wil als haar zomerbanden aan vervanging toe zijn, vandaar mijn tip om met haar dealer een inruilvoorstel te overwegen.

Ik geef toe, ik rij slechts 7.000 - 8.000 km per jaar en nooit in het buitenland waar winterbanden vaak verplicht zijn en kies dus puur voor het financiele voordeel. (aanschaf extra velgenset, opslag en wissel 2 keer jaar). Voor de winters die we hier hebben heb je echt geen winterbanden nodig (is mijn mening natuurlijk)
Antwoord
André, ik wilde je tip niet ondermijnen. Zolang je op de hoogte van de voor- en nadelen bent als je die keuze maakt en het dus een weloverwogen beslissing is, is er niks mis mee.
Antwoord
De Mazda 2 van mijn vrouw heeft Michelin CrossClimate+ banden. Hoewel dat vierseizoenenbanden zijn, hebben ze wel het three-peak mountain snowflake (3PMSF) symbool zoals echte winterbanden. 

Onlangs schreef het AD over deze band: "De Michelin CrossClimate+ blijkt een uitstekende zomerband met ook nog goede eigenschappen in winters weer." 

Alleen heeft Nadine weinig aan deze informatie, want de Michelin CrossClimate+ is niet in de maat 185/60R16 leverbaar. De Mazda 2 van mijn vrouw heeft echter 15 inch velgen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)