Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe prijslijst. Nou ja, nieuw...
De afgelopen tijd heb ik regelmatig op de Mazda website gekeken of er al een nieuwe Mazda 2 prijslijst was. Immers, sinds 1 september moet de CO2 uitstoot anders bepaald worden en dat heeft gevolgen voor de BPM en daarmee de prijs. Helaas leek Mazda zich weinig van die 1 september aan te trekken. Nu is de nieuwe prijslijst er eindelijk, maar uiteraard wou Mazda niet de indruk wekken dat ze te laat waren en dus staat er doodleuk "prijzen en uitrusting per 1 augustus 2018" op de prijslijst.

De prijsverschillen met de vorige prijslijst vallen mij mee.

Wel opvallend is dat de GT-M nu rijker uitgerust is. Zaken waarvoor je voorheen het Driver Pack moest aanschaffen, zijn nu standaard. Zelfs een achteruitrijcamera is nu standaard op de GT-M. En dat alles terwijl de GT-M slechts € 300,- duurder is geworden. Dat maakt de keuze wel een stuk gemakkelijker...
Antwoord
Hmmmm, had ik toch 2 jaar moeten wachten dus, had me 500 euro gescheeld, hoewel dat ook weer niet klopt want de meerprijs voor soul red is nu maar liefst 950,-- (okee dan krijg je wel de nog mooiere crystal uitvoering)
Antwoord
Oh, wat ik nog vergeten was te vermelden: De diesel is uit de prijslijst verdwenen!

André, je overdrijft. Het is slechts € 945 en dan krijg je eindelijk mooi rood. (Soul Red zonder Crystal vond ik het geld niet waard.)
Antwoord
AGH schreef:De diesel is uit de prijslijst verdwenen!

Nog even en je krijgt diesel en benzine in één.
Antwoord
Sorry je hebt heeeeeleeeeeemaaaaaaal gelijk, 945,-- dat valt best wel mee toch ???? 950,-- zou inderdaad van de pot gerukt zijn :-)
Antwoord
Bij de bovengenoemde nieuwe prijslijst hoort ook een nieuwe brochure

Deze blijkt nogal wat foutjes te bevatten. Zo hebben de SKYACTIV-G 75 en de SKYACTIV-G 90 spontaan dezelfde compressieverhouding en topsnelheid.

Wat ook opvalt, maar wat mogelijk wel correct is, is dat voortaan iedere Mazda 2 leeg meer dan 950 kg weegt. Dit zou betekenen dat er bij de SKYACTIV-G 75 en SKYACTIV-G 90 met handbak meer wegenbelasting betaald moet worden dan voorheen het geval was.
Antwoord
Kan het zijn dat de standaard uitrusting is veranderd en daardoor het gewicht is toegenomen en dus nu in een iets duurder tarief vallen ?
Antwoord
Nice.

Ik wilde nog gaan voor een trekhaak, gewoon een 7-polige, maar nu staat er alleen de 13-polige. Wel piep duur zeg.

Is DAB+ nu ook standaard geworden op de GT-M dan? Oh wacht, zelfs op de TS+ al. Loop ook nog met die upgrade gedachte te spelen.
Antwoord
Andre Janssen schreef:Hmmmm, had ik toch 2 jaar moeten wachten dus

Dan had je wel die mooie originele GT-M bekleding en rode stiksels gemist, André. 

Andre Janssen schreef:Kan het zijn dat de standaard uitrusting is veranderd en daardoor het gewicht is toegenomen

Bij de 75 pk en de 90 pk met handbak gaat het om maar liefst 31 kg ongeacht de uitvoering. Met zoveel extra gewicht had er van mij wel een reservewiel met krik in de kofferbak mogen liggen.
Antwoord
Andre Janssen schreef:de meerprijs voor soul red is nu maar liefst 950,-- (okee dan krijg je wel de nog mooiere crystal uitvoering)

Is er al iemand bij de dealer geweest om vast te stellen of de rode Mazda 2 nu daadwerkelijk dezelfde kleur heeft als de grote Mazda's?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)