Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandstof in Duitsland
Na twee jaar ga ik voor het eerst met mijn Mazda 2 de grens over naar Duitsland wel te verstaan, ik heb dus geen ervaring met brandstof in Duitsland. Mijn vraag is dan ook wat kan je het beste tanken.
Antwoord
Een klein beetje googelen leert dat je in Duitsland SuperPlus95 kunt tanken (wat hetzelfde is als onze Euro95), of E10. Aan E10 is 10 procent bio-ethanol toegevoegd, maar de meeste Mazda's die gebouwd zijn vanaf 2002 zijn daar prima geschikt voor. De onze dus al helemaal.

Veel plezier in Duitsland!
Antwoord
dank je wel
Antwoord
Ikzelf kom nog wel eens in Duitsland en tank daar altijd ook gewoon Super95. E10 laat ik links liggen, voor die paar centen die het scheelt per liter (meestal 1 of 2) durf ik het niet aan. Mijn schoonpa tankte het wel altijd en heeft toen wat problemen gehad met de motor en werd daarna ook geadviseerd om het niet meer te tanken (was wel met een Peugeot, weet niet of die motoren misschien gevoeliger zijn) .
Antwoord
tank al wat jaren in Duitsland. als tanktourist. neem dan euro 95 mee. maar ook wel E 10 getankt. heb daar verder nooit een problemen mee gehad. de prijzen in Duitsland varieren per uur op de dag. tussen de hoogste en laatste prijs kan ruim 10 eurocent zitten. op websites zoals die van de Aral kun je dit eens bekijken. of E 10 problemen geeft kun je controleren op de webpagina van de E 10 check.
Antwoord
@d40-1s, de auto van mijn schoonpa stond ook in die lijst en kreeg alsnog problemen. Wellicht komt dit ook omdat hij dit consequent heeft getankt (woont langs de grens).

Het klopt inderdaad dat de prijzen nogal eens willen verschillen per uur, ik gebruik daar een Duits app voor genaamd Richtig tanken, hierdoor zie je altijd wat de goedkoopste is in de buurt en het prijsverloop (link).
Antwoord
Wij tanken super95, E10 durven we ook niet.

Ga naar Aral in Duitsland en vraag gelijk een Payback card aan.
Krijg je punten waarvoor je later weer boodschappen kunt doen.
Wij tanken bij Aral, halen drogisterijspullen bij DM. ( ook daar punten cadeau )
Als we bijv 1600 punten hebben is dat 16 euro waard. Hup voor 16 euro inkopen bij bijv DM.
Bij Aral ook vaker acties zoals 2x aantal punten.
Op de site payback.de vindt je zeker meer info.
Daar staan ook E-Coupons die je kunt activeren waardoor je meer extra punten krijgt ( DM vaak 5x of 10x aantal punten )
Pasje aanvragen met Nederlandse postcode gaat door 0 ervoor en geen letters.
Maar zit er een DM dan helpen die je zeer netjes met alles aan te vragen.
Pasje krijg je dan direct mee.
Bij afrekenen eerst pasje geven die scannen dat dan.
Antwoord
bedankt voor deze tip
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)