Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke uitvoering de beste keus?
De Mazda 2 van mijn vrouw bevalt goed en daarom overweeg ik zelf ook een Mazda 2 aan te schaffen. Maar ja, welke uitvoering kies je dan? Eerst zat ik naar een GT-M te kijken, vervolgens naar de duurdere GT-Luxury en nu is mijn oog gevallen op de Skylease-GT.  De laatste is prijstechnisch eigenlijk het interessantst, want hij is luxer dan een GT-M maar net zo duur. Hij heeft maar één heel groot nadeel: Dat afgrijselijke witte leer. Onbegrijpelijk dat er mannen zijn die dat mooi vinden.
Antwoord
Maar AGH1965, jij zweert toch bij turbomotoren?
Antwoord
Is de Skylease-GT luxer dan de GT-M ??? Ik dacht eigenlijk van niet. Althans 2 jaar geleden niet. Maar ik weet natuurlijk niet echt precies wat de verschillen nu zijn. Ik weet wel dat er wel behoorlijk wat in de samenstellingen veranderd is. Ik geloof dat nu b.v. ook de haaienvin antenne standaard is. Mijn GT-M heb ik toen eigenlijk aangevuld met bijna alle opties op de lederen bekleding na. Ik ben nogal onhandig met b.v. een reep chocolade eten en dan is wit niet zo handig, dus dat heb ik achterwege gelaten. Maar in combinatie met de zwarte inlegstukken en de rode bies (zal nu ook wel anders zijn) vind ik het best wel mooi, dus die mannen bestaan dus wel. (En ja hoor, ik ben een "echte" man).
Antwoord
En wat te denken van een donkerblauwe spijkerbroek op wit leer.
Antwoord
Een Skylease-GT heeft standaard zowat alles wat je je kan bedenken maar dan voor de prijs van een "kale" GT-M. Prijstechnisch dus zeer interessant. De GT-Luxury heeft ongeveer dezelfde uitrusting als de Skylease-GT, maar is een stuk duurder dan de Skylease-GT en de GT-M. 

Lederen bekleding vind ik geen probleem zolang het maar gewoon zwart is. Bij de GT-Luxury bevat het zitgedeelte van de stoelen wel zwart leer of suède, maar de zijkanten van de stoelen, de deurpanelen en het dashboard zijn bekleed met donker bruin leer. Aan die combinatie van zwart en bruin moet ik wel heel erg wennen. Het is toch net alsof je bruine schoenen onder een zwart pak draagt... Bij de Skylease-GT zijn de stoelen uitgezonderd het centrale gedeelte, de deurpanelen en het dashboard bekleed met wit leer. Dat vind ik dus echt geen porem. Omdat een paar plaatjes meer zeggen dan duizend woorden, hier grote interieurfoto's van: GT-MGT-Luxury en Skylease-GT.

De overstap naar een turboloze Mazda zal even wennen zijn, maar ik heb er een gedegen analyse op losgelaten en kwam tot de ontdekking dat de Mazda 2 met 90 pk in de vierde versnelling nagenoeg precies even snel is als mijn huidige karretje met downsize-turbomotor in de vijfde versnelling. Kortom, als ik zelf iets meer werk verzet door vaker naar de vier terug te schakelen, dan heb ik in de Mazda 2 dezelfde prestaties. Dat is natuurlijk een redenatie zo krom als een banaan, want als ik in mijn huidige auto terugschakel naar de vierde versnelling, dan is hij weer veel sneller dan de Mazda 2 in dezelfde versnelling...
Antwoord
Puur afgaand op het uiterlijk zou ik voor het zwarte pak met de bruine schoenen gaan.

Je kunt in de Mazda ook terugschakelen naar de derde versnelling. Dan is 'ie misschien toch weer even snel als je huidige auto in z'n vier.
Antwoord
The Menace schreef:Puur afgaand op het uiterlijk zou ik voor het zwarte pak met de bruine schoenen gaan.

Ja, en dan misschien wel de rode tegenhanger van jouw favoriete kleur, oftewel die ander kleur waarvan de naam met Deep begint.

[Afbeelding: Deep_Crimson.jpg]
Deep Crimson
Antwoord
AGH1965 schreef:… en dan misschien wel de rode tegenhanger van jouw favoriete kleur…

Nee, dat zou ik dan niet doen; ik zou voor Deep Crystal Blue gaan. Of hooguit voor Machine Grey - hoewel ik eigenlijk niet van grijs hou, maar ik geloof dat MG nog wel een redelijke kleur is.
Antwoord
Is dat deep crimson een nieuwe kleur ??? die ken ik helemaal niet. (stiekem vind ik mijn rode M2 toch mooier van kleur)

Ik heb even naar de 3 foto's gekeken een eerlijk gezegd vind ik ze alle drie niet mooi. Ik zal wel eigenwijs zijn, maar ik blijf het GT-M model 2016 met zijn fraaie rode stiksels toch echt nog steeds prachtig. Ik snap niet waarom Mazda daar vanaf is gestapt. wat moeit ik nu over 2 jaar als ik weer ga inruilen ???? Tranen met tuiten huilen omdat ik afscheid moet nemen van mijn rode stiksels ??? Ik ga maar alvast professionele hulp inschakelen om mij hier op voor te bereiden. (Zal toch wel onder de basis verzekering vallen ???)
Antwoord
Deep Crimson komt bij mij meer over als een kleur voor ouwtjes .
Dus Mazda kan zich beter onder de bejaarden gaan verspreiden.
Nee dat is mijn kleur ook niet.
Ach het is niet allen bij auto's zo.
Kijk eens bij een bekend fietsmerk met de letters gaze...
Ik zeg dit omdat we nieuwe elektrische fietsen gekocht hebben.
Als je daarvan sommige kleuren ziet vraag je je af welke idioot er achter het ontwerp bureautje zit te tekenen.
Zo zal het met auto's ook wel gaan toch.
Waarom een uitvraag houden onder klanten als er een duur betaalde gek zit die weer een kleurtje verzint
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)