Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Defecte airco
Ik had sinds een aantal weken een mooie zoemende airco. Toen ik de motorkap open deed kwam er een enorm hard geratel onder de kap vandaan. Gelijk de airco maar uitgezet en het geratel was over (gebeurde natuurlijk net in het eerste warme weekend). Ik had zelf het idee dat het gekomen is sinds de auto voor onderhoud weggeweest is, maar wilde de dealer natuurlijk ook niet gelijk beschuldigen. Uiteindelijk gisteren dus de afspraak gehad en wat bleek: de condensator was defect. Ik verwachtte dus natuurlijk een aardig hoge rekening (+/- 500,-), maar niets was minder waar: het is compleet onder garantie vervangen (die nog maar tot eind juni duurt). Het blijkt nu dus dat er een zwakke plek zit in de condensator waardoor deze sneller kapot gaan in de 2 en de CX3. Heeft een van jullie deze ervaring ook al gehad?
Antwoord
Nee, nog niet gehad. Wel fijn voor je dat het nu gebeurt en niet na juni pas. Best lullig anders.
Antwoord
Volgens mij mag je toch verwachten dat zo'n ding ook na 2 jaar garantie nog goed is.
Zou het toch eens uitzoeken als iemand een geval buiten garantieperiode krijgt
Antwoord
Ja, het verbaast mij dat jij verbaast was dat je geen rekening kreeg. Ik zou woest zijn geworden als ik wel een rekening had gekregen. Je hebt gewoon garantie hoor tot de einddatum. Wel lekker dat het snel is gerepareerd, er komen weer een paas airco dagen aan.
Antwoord
Bij een airco spreek je toch van een condensor? Bij condensator denk ik namelijk aan een elektrische component, maar goed, ik ben dan ook van de leeftijd dat ik als kind nog gespeeld heb met een Philips experimenteerdoos...

Fijn dat het onder garantie is opgelost! Gaf de airco nog wel koude lucht toen ie al zoemde?
Antwoord
@ André, het had natuurlijk ook een nromaal defect kunnen zijn wat niet onder de garantie valt.

@AGH1965, je hebt helemaal gelijk. Smile Het was nog vroeg vanmorgen en ik niet helemaal wakker. Hij werd helaas ook niet koud toen hij defect was. daardoor merkte ik het ook, aangezien het toen dat weekend weer eens mooi weer was en de auto warm bleef binnen.
Antwoord
Mysterion, uhhhh een defect valt gewoon onder garantie hoor. Onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn (zoals een oliefilter, pollenfilter of een ruitenwisserblad) uiteraard niet.
Antwoord
Die van mij is vorig jaar ook kapot geweest André. Ook onder garantie vervangen.
Antwoord
Dan hoop ik dat die van mij binnenkort ook kaduuk gaat. Anders zit ik er na mijn garantie mee te kijken...
Antwoord
Big Grin 
Hi,

Mijn airco is ook net vorige week "kapot" gegaan. Heb ook de dealer gebeld. Zij moeten nog beoordelen of dit een garantie geval is. Ben in ieder geval blij te horen dat hier mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en waarvan het is opgelost natuulijk Big Grin.

Ter info, het is een mazda 2 gtm line uit juni 2016. Dus ik verwacht ook zeker dat dit wel onder de garantie gaat vallen, al helemaal als dit een veelvoorkomend probleem is.

Groet,

Rick
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)