Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sigarettenaansteker, Radio/CD-speler en automaat in Mazda 2
(06-27-2015, 06:10 AM)MazDave schreef: Hoe bedoel je dat? Dat ze dof worden ofzo? Dat ligt vooral aan het zonlicht.
Dat van die medeweggebruikers ben ik met je eens. Ik had m'n auto 3 weken en toen had ik de grill al in elkaar zitten door iemand die achteruit reed met trekhaak. Gelukkig wel gegevens gekregen.

Het glas zou dan worden aangetast door het branden van de lampen.
Of dat daar ook per definitie dofheid mee bedoeld wordt weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat dat aan het zonlicht ligt.
Daarnaast reed mij auto tot mei 2015 max 4000 kilometer per jaar waardoor de lichten wellicht er ook niet zo jofel meer uit zouden zien als wanneer hij net uit de fabriek komt. Wellicht dat het daar wat mee te maken heeft.
Antwoord
Dan hoop ik dat je met je nieuwe Opel wel wat meer Km gaat maken Wink Lijkt me zo zonde om een nieuwe auto amper te gebruiken Wink

Het doffer worden vd lampenkast komt eerder door zonlicht dan door lamplicht, kijk maar naar jezelf... onder een lamp, tenzij het een zonnebank is, verkleur je ook niet Wink
Antwoord
Ik weet wat ik doe Boyke. De bedoeling is om met de Opel toch wel wat meer Km te gaan maken. Ik werkte eerst op 9 a 10 kilometer enkele reis van huis af (dit fietste ik meestal, behalve bij harde regen etc. dus vandaar de weinige kilometers. 20 kilometer per dag fietsen is nog leuk, 2x een half uurtje). In Mei zijn we echter met het bedrijf verhuist waardoor mijn woon-/werkverkeer is opgelopen naar 27,7 kilometer enkele reis. Dubbele reis is dat dus 55,4 kilometer dat je 3 dagen in de week moet fietsen en dan ben je toch al gauw 1,5 uur onderweg. En dat 2x kost het reizen je dus 3 uur per dag. Het moet wel leuk blijven hoewel ik het fietsen best wel mis, zeker op dagen als vandaag dat je met 28 graden verplicht in de auto moet stappen omdat je anders (te) lang onderweg bent.
Overigens zag ik op het Autoweek forum dat iemand daar een nieuwe auto gekocht heeft en er maximaal 1.000 kilometer per jaar mee rijdt, dat is zeer zeker zonde omdat het nog minder is als wat ik al reed met mijn 3. a 4.000 kilometer in het jaar.

Goed om te weten dat het waarschijnlijk een fabeltje is dat je lampen door het altijd branden het licht aantasten.
Antwoord
Ah ok, vandaar dat je tot Mei (ofzo) maar 4000km reed Wink

Ja 27,7km op de fiets is net een beetje teveel.... Tenzij je het echt leuk vindt.... Zoals een maat van die voor de lol 25km naar zn werk fietst!! Binnenkort krijgt hij een V40 leasebak en dan zal ie waarschijnlijk net zo veel blijven fietsen hehehehe... Wel gezonde manier om op werk te komen maar voor mij toch beetje teveel Big Grin
Antwoord
Heel veel veilige kilometers met je nieuwe auto. Heb je ook de vergelijkingstesten bekeken? Daar is ook veel info weg te halen..
In het verleden heb ik ook voor de keuze gestaan Opel Corsa gewoon of de automaat en ik besloot om voor een automaat te gaan. Omdat ik er kort na de koop achter kwam dat daar toen (nog) best wel veel problemen mee waren, de koop geannuleerd en een "gewone" Opel Corsa genomen. Wat mij tegenviel was het verbruik dat toen minimaal 1:18 werd beloofd, terwijl de 1:15 amper haalbaar was.
Auto rijdt prima en zit goed, maar voor extra's moest er toen ook al betaald worden.
et naar mijn idee hoge verbruik was toen reden voor mij om de Opel binnen een jaar weg te doen....
Nu, jaren later na het bezit van een Mazda MX-5 en diverse andere nieuwe auto's , weer in het bezit van een Mazda!!  NU een Mazda 2 GT-M.
Een schitterende auto waar nagenoeg alles op en aan zit!! Alleen een middenarmsteun bij laten plaatsen.
Straks nog wat gadgets en dan is-ie helemaal naar wens.
Antwoord
Ja ik ben toch ook wel erg blij dat ik voor Mazda ben gegaan, rijden al genoeg corsaatjes rond Wink
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)