Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het gaat gebeuren
De kogel is door de kerk.

Volgende week woensdag gaat de Mazda dealer in Heerhugowaard/Zwaag de sportuitlaat onder mijn M2 (bruutje noemen we hem) monteren. Mijn eigen dealer wilde het natuurlijk ook doen, maar is 200,-- duurder, en voor 200,-- wil ik wel "even" vanuit Amersfoort naar Heerhugowaard rijden.

Het betreft de dealer die de forumleden ook 10% korting geeft (hoewel je die ook krijgt als je je in zijn webshop je abonneert op de nieuwsbrief, dus zo heel veel stelt de korting "speciaal voor forum leden" ook weer niet voor.)

Maar goed, ik ben razend benieuwd hoe bruutje eruit komt te zien. Hiermee ben ik wel (helaas) mijn rode skitplate kwijt die nu op de plek zit waar de diffuser zit. Dus, heeft iemand belangstelling voor dit ding, stuur me maar een PB dan komen we daar wel uit.

Ik ben vooral benieuwd naar het geluid, want dat was voor mijn meisje nog wel even een dingetje. Ze was behoorlijk "over de zeik" toen ik vertelde wat ik besteld had (Tja soms is vergeving vragen slimmer dan toestemming vragen Big Grin ). Ze is echt bang in een kabaal makende auto te moeten gaan rijden en dat de fijne stilte in bruutje zal verdwijnen.

Gelukkig heb in vanavond uit zeer betrouwbare bron (Jaja een forumlid) vernomen dat het geluid wel een stuk sportiever zal klinken, maar dat het zeker geen brullende en buren-wakker-makende auto zal worden. Pffffffff gelukkig, dat zou ik zelf ook niet echt fijn vinden.

Nog 7 nachtjes slapen, het gevoel van wachten op je nieuwe auto komt weer terug, gelukkig geen 5 maanden deze keer.

Ik hou jullie wel op de hoogte.
Antwoord
Da's een wijs besluit, Andre. Bruutje is niet echt bruut als 'ie zo stil is natuurlijk.

Voor mij wel een soort van fijn te lezen dat je meisje zo over de zeik is. Ik zit nog te bedenken of ik die van mij ga vertellen dat ik mijn auto wil laten tunen. Niet dat we alleen maar gezamenlijke rekeningen hebben, of dat ik niet aan mijn eigen geld zou mogen komen (duh), maar waarschijnlijk verwacht ze dan toch van me dat ik ga vertellen wat het nut ervan is en waarom dat 450 euro kost en waarom ik dat bedrag zou willen betalen om harder te kunnen rijden - of iets dergelijks.
Of… ik vertel niks en zeg dan over een tijdje: "Raad eens wat ik vandaag heb gedaan?"
Antwoord
Daarom zeg ik ook (Was een wijze tip van mijn leidinggevende, wat ik nu regelmatig bij haar zelf gebruik), "soms kun je beter om vergeving dan om toestemming vragen" en geloof me, dat werkt prima. Die van mij begon ook te mekkeren hoor, waarom moet dat 750,-- kosten en wat is de meerwaarde, nou niets, gewoon vet en leuk. Wat geld betreft ??? Daar doen we nooit moeilijk over. Als het geld er is, kopen we het gewoon of het nu voor haar is of voor mij of iets voor ons beide (Uhhhhh had ik niets verteld over een bankstel ???)

Uhhhh ik hoop eigenlijk dat Bruutje echt wat sportiever gaat klinken en zeker niet harder !!!
Antwoord
Dat was zeker een goede tip, Andre. Ik denk dat ik 'm ga gebruiken (als er geen copyright op zit?).
Antwoord
Heren, ik erken het probleem. De meeste vrouwen hebben gewoon niks met auto’s maar wat ik altijd zeg als ik weer een nieuw setje velgen heb gekocht en mijn vriendin begint te zeuren, is dat zij toch ook eens in de zoveel tijd nieuwe spullen voor in huis haalt of een berg nieuwe kleding. Af en toe ben je gewoon uitgekeken op iets en dan moet er iets anders komen. En vaak hoor ik er dan niks meer van of er komt een “ach,het is jouw geld” achteraan.
Antwoord
Je mag hem vrij gebruiken hoor Dennis.

Ik gebruik deze methode serieus wel eens op mijn werk. Ik doe facilitair werk, o.a. ook inkoop van artikelen (kantoorartikelen, maar ook mobiele telefoons en gereedschap e.d.) Ik heb daar tot op zekere hoogte vrijheid in. Die "zekere hoogte" is nogal vaag en dan gebruik ik de methode nogal eens. Soms moet er wat ingekocht worden waarvan ik eigenlijk wel weet dat dit eerst overlegd moet worden met mijn leidinggevende, maar omdat ik wel weet dat de toestemming er uiteindelijk wel zal (of moet) komen bestel ik het gewoon om de vaart er in te houden. Tja en dan krijg ik wel eens op mijn donder omdat ik niet eerst overlegd heb met mijn leidinggevende, sorry, ik zal er volgende keer om denken zeg ik dan maar (weer).
Antwoord
Oh, ik dacht dat je je vriendin bedoelde! Big Grin

Andre schreef:Was een wijze tip van mijn leidinggevende, wat ik nu regelmatig bij haar zelf gebruik
Antwoord
Ik heb geen vriendin Dennis, als ik die zou hebben zou mijn vrouw direct echtscheiding aanvragen (denk ik). Ik noem mijn vrouw wel altijd liefkozend "mijn meisje".
Antwoord
In dat geval dacht ik dat je je meisje bedoelde.
Antwoord
Mooi Andre! Spannend! Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Helaas voor mijn geen optie (lease) maar mis soms wel het net een beetje sportievere geluid wat ik bij mijn vorige auto wel had.

Heerlijke tip ook haha misschien een paar dagen wel beeld maar geen geluid maar ach
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)