Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Daar stond ik toch mooi voor aap
Rij ik gisteren vrolijk rond met mijn vrouw op de snelweg, gaat me daar ineens een lampje branden met een steelsleuteltje. Ik hou niet zo van onbekende lampjes en mijn vrouw al helemaal niet. Ik merkte verder niks, dus doorrijden maar, terwijl mijn vrouw inmiddels lichtelijk in paniek begon te rapen.

Omdat ik vandaag een lange rit moet maken, toch maar even tegen half 5 naar de dealer gereden en daar maakte ik de grote fout door te zeggen dat mijn motormanagement lampje branden. Ondanks dat er eigenlijk helemaal geen rijd voor was, toch maar even een monteur vrijgemaakt, die snel met zo'n uitlees ding aan kwam rennen en hem snel aansloot. Maar toen hij het contact aanzetten, verscheen er al een brede glimlach op zijn gezicht. Meneer Janssen, dit is het lampje dat aangeeft dat Uw auto toe is aan zijn onderhoudsbeurt.

Ik ging snel weer naar huis met een gezicht dat nog roder was dan mijn soul-red M2tje. Het leverde wel weer een lekker bakje koffie op, dat dan weer wel. De reactie van mijn vrouw zal ik maar niet openbaar maken. (Nog net geen natte broek van de lol die ze had).

Maar wederom hulde voor mijn dealer (Kreijne Amersfoort) die mij ondanks dat er geen tijd voor was, toch weer snel hielp.

En ja beste mensen, ik HAD dit kunnen weten, als ik de handleiding eens goed HAD gelezen.
Antwoord
Antwoord

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
Haha wat een verhaal. Ik moet zeggen dat ik de eerste keer ook schrok van het lampje, maar toen ik in het MZD systeem keek bij de meldingen bleek het toen idd ook om het onderhoudssleuteltje te gaan.
Antwoord
'Andre was een beetje dom,' zou ons Max zeggen  Smile

Ik neem aan dat je inmiddels wel weet dat je waarschuwingen, gebaseerd op tijd of kilometers, kunt instellen voor zowel je onderhoudsbeurt, als voor je olie, als voor het omwisselen van je banden?
Antwoord
Uhhhhhh, ja
Antwoord
Dat klinkt overtuigd.
Antwoord
Angel Angel Angel
Antwoord
Een beetje dealer hoort jou vanzelf bericht te sturen als het tijd is voor onderhoud.
Antwoord
Dat klopt, dat heeft hij ook gedaan (ik geloof 3 weken geleden of zo), maar dat legde bij niet de link met het steeksleuteltje. Ik dacht echt dat het om het motormanagement lampje ging. Ach volgende week krijgt hij zijn eerste beurt (7.000 km gereden) en dan gaat het lampje letterlijk weer uit. Ik ben benieuwd wat de kosten zijn voor deze eerste beurt met pas zo weinig kilometers op de klok.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)