Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Auto verlagen
Forum vrienden,

Mijn vrouw heeft versleten heupen en vind de instap van de M2 eigenlijk net wat aan de hoge kant. In onze vorige Alto ging het prima, die was iets lager. Het is gelukkig niet zo dat ze 10 minuten nodig heeft om in de auto te klimmen, maar het is net-aan zoals ze dat zeggen, en het verlagen zou het net even wat makkelijker voor haar maken.

Nu weet ik (las ik) dat het mogelijk is de auto 30-35 mm te verlagen door andere veren of zoiets. Ik dacht dat dit erg duur zou zijn, maar volgens de lijst van mazda valt dit best wel mee. (Iets van 300,-- incl. montage). Nu doen de meeste mensen het verlagen voor de looks, maar voor mij zou de reden dus een iets lagere instap zijn voor mijn meisje.

Maar, ik lees ook dat het verlagen nadelen heeft, zoals comfort en de wegligging. Ook weet ik niet of het mogelijk is met mijn banden, die zijn 195 breed ipv de standaard 185. Gaat dat wel met de wielkassen, die zakken immers ook iets. Daarnaast het wil een voorspoiler en de skirts aan de zijkanten. Gaat dit dan niet gevaarlijk laag worden ????

Is er hier iemand die zijn M2 heeft laten verlagen en zo ja, is dit inderdaad nadelig voor de wegligging en het comfort.
Antwoord
Mijn auto is ook verlaagd (3,5 cm H&R) en qua comfort lever je zeker in, vooral met H&R veren die stugger zijn dan de Eibach's, maar die gaan tot 2,5 cm dacht ik. Qua wegligging is het juist beter geworden. Auto stuurt strakker en helt minder over, ook kan ik sneller een bocht door al zou dat voor jullie geen voordeel opleveren. Ik had toentertijd iets van €425,- inclusief montage en uitlijnen betaald bij een bedrijf in Hardenberg. Mijn wielomtrek is hetzelfde gebleven als het origineel dus het zou moeten passen. Ik heb zelfs bredere velgen en banden gemonteerd en het gaat nog prima.
Antwoord
Dave, weet jij welk merk Mazda zelf gebruikt ??? Als ik het ga doen, wil ik het wel gewoon door mijn dealer laten doen met de orginele "kit" van Mazda. Wat merk je precies van het comfort wat je in levert. Als ik na verlaging stuiterend de weg over dender, gaat hem dat echt niet worden. Ik vind mijn M2 super comfortabel rijden, en wil daar best iets op inleveren, maar als ik er een compleet anders gedragende auto voor terug krijg, dan heeft mijn meisje pech, dan zal ze moeten leren leven met wat lastiger instappen.
Antwoord
Mazda zelf gebruikt Eibach maar die gaan niet verder dan 2,5 cm. Denk dat die ene cm weinig uit maakt toch? Ik heb van horen zeggen dat Eibach wel comfortabeler is dan H&R dus daar kan ik je niets over zeggen. Ik dacht dat DGee Eibach onder de auto heeft, misschien kan hij er wat over vertellen.
Antwoord
Met mijn skirts en spoiler is 2,5 cm misschien (of weet ik wel zeker) natuurlijk wat "veiliger" dan 3,5-4.0 cm. Die ene cm kan net het raken van stoeprandje schelen lijkt mij. Ik ga eens bij de dealer informeren.
Antwoord
Andre,,,had jij ook een front bumper spoiler erop zitten??
Zoja...dan moet je HEEL voorzichtig zijn met verlagen want de kans is groot dat je elke drempel,stoprand of anderen hobbels raakt met je voor spoiler.
En niet te vergeten parkeergarages!!!...
Mijn auto is NIET verlaagt en ik schaaf nu al geregeld over de helling van parkeergarages heen...en parkeren voor een stoep is ook heel riskant..
Scheelt wel als je voorspoiler gewoon de standaard kleur heeft natuurlijk want hij slijt alleen aan de onderkant, en die zie je toch niet.

(ik moet iets meer rekening mee houden omdat mijn spoiler een kleurtje heeft gekregen).
Antwoord
Dat is ook echt mijn "zorg" hoor Edwin. Toevallig had ik gisteren mijn auto geparkeerd bij vrienden met de neus net iets over de stoeprand van het parkeerhaventje en toen ik terugliep zag ik al (nu was dit wel een vrij hoge stoeprand) dat mijn voor spoiler gevaarlijk dicht over de rand hing, toen dacht ik al, dat gaat hem met verlagen dus niet worden. Nu ben ik best wel een voorzichtige en goed oplettende rijder, maar een "ongelukje" zit in een heel klein hoekje.

Ik had "vroeger" wel heel snel velg-schade met mijn auto's. Om een of andere reden kreeg ik het altijd wel snel voor elkaar om snel na aanschaf mijn breedte iets verkeerd in te schatten en mijn velg te beschadigen. Dat is me bij mijn M2 nog niet overkomen (effe afkloppen), maar gelukkig heb ik iets bredere banden (195 ipv 185) die net iets buiten de velg uitsteken. Ik raak dus in het slechte geval niet mijn velg maar mijn band.
Antwoord
Andre ooit al gehoord van je spiegel omlaag te zetten bij het parkeren zodat je de stoeprand ziet? Blijkbaar niet. Bij 1 van mijn vroegere Citroëns, als ik daar de wagen in achteruit zetten kantelde steeds beide spiegels naar omlaag zodat je netjes tussen de lijntjes geparkeerd stond of geen stoeprand raakte.

Wat betreft jou verlagingsprobleempje : ooit als eens gehoord van ergens schuin te rijden? Daardoor krijg je nog een klein beetje meer bodemvrijheid. Maar dat zal je wel weten mag ik hopen?

Voor de rest nog zeer veel succes met je m 2'tje.
Antwoord
Dirk, spiegels omlaag zetten, zou inderdaad kunnen ja, maar omdat bij iedere in-parkeer actie te gaan doen, zie ik niet gebeuren. Maar als het automatisch gebeurt zoals bij een van jouw vorige auto's is dat natuurlijk verrekte handig. Aan de andere kant, als je een tijdje rond rijd in je auto, leer je de breedte echt wel kennen hoor.

Wat je met dat schuin inrijden bedoeld snap ik dus echt niet. Hoe rij ik schuin een vrij parkeerhaventje tussen twee geparkeerde auto's in ??? Ik zie ook niet helemaal dat dat wat meer bodemvrijheid oplevert.

Maar zoals gezegd, na de aanblik gisteren van mijn geparkeerde auto, heb ik het plan om te verlagen snel uit mijn hoofd gezet.
Antwoord
Haha Edwin dat valt wel mee hoor. Die van mij is ook verlaagd met voorspoiler en ik heb tot nu toe nog maar 2x iets geraakt wat volledig mijn schuld is. Ik woon in een drempelrijke wijk en kom gewoon overal wel overheen. Natuurlijk niet volgas maar gewoon stationair in de 2 laat ik m over de drempel heen rollen. Wat natuurlijk ook weer beter is voor je onderstel. Dan is t cirkeltje mooi rond.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)