Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dakdragers
Omdat ik mij nieuwe 2 nog niet heb, even de volgende vraag.

Heb ik het goed gezien dat er op het dak onder een klepje schroef punten zitten om een dakdrager te bevestigen?

Ik kan misschien van iemand een setje dragers overnemen die eigenlijk voor modeljaar 2010-2015 zijn.
Maar op het oog is de manier van bevestigen gelijk aan die van het huidige model. De breedte van de betreffende dragers is instelbaar.
Ik heb op internet namelijk ook dragers gezien met zo'n zelfde systeem en die waren geschikt voor modeljaren 2007 tot nu.

Heeft iemand misschien ervaring met dakdragers op de huidige en/of vorige Mazda 2?

Heeft iemand misschien een foto voor me van de bevestigingspunten van de huidige 2?
Met een grote glimlach rondrijdend in een Jetblack Mazda 2 D-105 Skylease+
Antwoord
Ik zal zometeen even een foto van de punten voor je maken.

Sorry..Ik was het weer helemaal vergeten..Hier een foto van de voorbevestiging.

Antwoord
Beetje late reactie, maar nog bedankt!

Ik heb ondertussen andere daklijsten gehaald. Ik snap dat de lijsten zonder afdekplaatjes voor de dakdragers mooier zijn, maar beetje vreemd, dat je andere lijsten moet kopen, wanneer je dagers op de vaste punten wilt monteren!
Vroeger zat er standaard een schuifje in of iets dergelijks!
Maar goed, voor 33 Euro ben je weer klaar :-) Waarbij de linker een Euro duurder is dan de rechter!? (Of andersom, dat weet ik niet meer...)

Het was lastig om dragers voor deze versie te vinden, omdat er op de ene site stond dat ze tot modeljaar 2015 geschikt waren en op de andere site weer vanaf 2007 en dat ook niet consequent (dezelfde dragers met verschillende jaartallen op verschillende sites....). En di van de Mazda waren weer belachelijk duur: rond de 380 Euro!! Inclusief de twee lijsten, dat dan weer wel....

Ik heb er wel ondertussen ook met een beugel gevonden, maar ik vond het wel fraai en prettig als ze op de vaste punten komen. Tweedehands kon ik niet duidelijk iets vinden wat ook zeker op dit modeljaar zou passen, dus ben uiteindelijk maar op een set van Mont Blanc uitgekomen.
Ziet er netjes uit en past perfect op de vorm van het dak.

Nog een half weekje en dan maar eens lekker een weekje op reis!
Met een grote glimlach rondrijdend in een Jetblack Mazda 2 D-105 Skylease+
Antwoord
Heeft iemand ervaring met dakdragers met een klem bevestiging?
Volgens een dealer zou er te kort ruimte zitten met de deurrubber.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)