Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aanschaf Mazda 2 1.3 Exclusive
Goedenavond allen,

ik ben nieuw hier. We zitten er aan te denken een Mazda 2 1.3. Exclusive (75 pk) uit 2008 te kopen voor mijn vriendin. Nu vroeg ik mij echter af of dergelijke mazda's een beetje betrouwbaar zijn. Dit is namelijk het belangrijkste na de vorige auto. Verder hoor ik graag of er bij 98.000 km groot onderhoud valt te verwachten? Distributieriem en/of ketting? Owja, de auto komt uit Duitsland. Maakt dit verder nog uit?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten.
Antwoord
Oefff dat zou ik allemaal niet weten.... Rij sinds kort pas weer mazda. Ik heb wel een mazda 323F gehad en had daar eigenlijk nooit problemen mee.
Antwoord
Ik zou sowieso bij een auto die 100.000km heeft gereden even een grote beurt (laten) doen. Voor de rest denk ik niet dat er veel mee aan de hand is. Mazda maakt degelijke auto's en naast de onderdelen die slijtage ondervinden zal er weinig mis mee zijn. Wel raad ik af om een Mazda 2 II op LPG te nemen. Je rijdt goedkoper maar je bent duurder uit met de onderhoudsbeurten (kleppen stellen en bij 100.000km revisie).

Succes met de aankoop!
Antwoord
(09-03-2015, 08:17 PM)kriesjane schreef: Goedenavond allen,

ik ben nieuw hier. We zitten er aan te denken een Mazda 2 1.3. Exclusive (75 pk) uit 2008 te kopen voor mijn vriendin. Nu vroeg ik mij echter af of dergelijke mazda's een beetje betrouwbaar zijn. Dit is namelijk het belangrijkste na de vorige auto. Verder hoor ik graag of er bij 98.000 km groot onderhoud valt te verwachten? Distributieriem en/of ketting? Owja, de auto komt uit Duitsland. Maakt dit verder nog uit?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten.

..ik hoorde bij mijn garage, distributieriem vervangen bij 160.000km of bij 10 jaar oud..
--
Frank   Wink
Antwoord
Zit daar een distributieriem in? Ik dacht dat er een ketting in zat.
Antwoord
Ketting.........
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)